Att baka julklappar är en konst...

Jag skrev detta: 2009-12-13 Klockan: 15:20:06
Just nu håller jag på att baka en del av de julklappar som ska ges bort på julafton. Jag har redan avverkat de kalla, klibbiga julklapparna och idag håller jag på med de hårda, torra som kan stå i en och en halv vecka i en burk. Nästa helg är det dags för det mest komplicerade och det är de kladdiga kalla små sakerna. Mina julklappar i år kommer alltså bestå av ätbara saker som kan slinka ner vid fikatider och kvällar.

Det jag gjorde tidigare i veckan blev jag väldigt nöjd med, men jag måste säga att jag blev lite besviken på min egen förmåga idag då mycket inte blev som jag hade tänkt. Men det viktigaste är hur de smakar, inte hur de ser ut. Jag kan tycka att det är ganska charmigt när man ser att något verkligen är hemmagjort. Men allt som allt så är jag nöjd med mina inköp, planeringar och genomföranden såhär långt. Det kommer bli en god jul för de som är lyckligt lottade och får min och Max julkorg. :)

Idag har jag och Max varit förlovade i sex månader, därför är jag lite extra glad idag då jag tänker på min skidåkande pojkvän i Sälen.

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0