Dagens goda gärning...?

Jag skrev detta: 2009-11-04 Klockan: 21:12:48
Som väldigt många andra dagar i ett hus med fyra katter så kom en mus in i Sams mun nyss. Det jobbiga är att se katten leka med musen utan att döda den. Ofta är musen redan död när katten kommer in med den men ibland så lever den och är oskadad.

Efter att funderat på vad jag skulle göra så bestämde jag mig för att ta på mig ett par handskar och försöka släppa ut den. Problemet var att musen hoppade iväg och jag var jätterädd att jag skulle ta i den för hårt. Så därför lät jag Sam ta den igen och fick ut honom på altanen med musen i förhoppning om att den skulle dö.

Men rätt som det är så kommer Sam in med musen igen. Denna gången försvarar musen sig inte utan kör med "speladödtekniken". Så där såg jag min chans och eftersom den inte verkade skadad och andades bra så tog jag upp den. Snabbt som attan ut genom ytterdörren. Halvsprang till skogsdungen vid ladugårdsplanen för att släppa den innan Sam fattade vad som hade hänt. Annars är all möda förjäves när katten springer efter en när man släpper ner musen så att katten fångar den igen.

God gärning eller inte? Kanske var musen så skadad så att den ändå kommer dö inatt? Kanske hittar något annat djur musen? Var det elakt att ta musen ifrån Sam som hade fångat den? Oavsett så känner jag att jag gjorde något bra. Sam verkar inte lida speciellt mycket av detta utan går runt som vanligt och jamar. Kanske är han lite bekymrad i blicken, men inte mer än vanligt.

Kommentarer :)
Postat av: julia

2009-11-04 @ 21:29:58
URL: http://juliawennstig.blogg.se/
Postat av: julia

Du kan maila mig lite önskemål på vad du vill ha :D maila också lite bilder om du vill ha det :D

2009-11-04 @ 21:30:43
URL: http://juliawennstig.blogg.se/

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0