Julklapparna färdighandlade! nästan

Jag skrev detta: 2009-11-28 Klockan: 18:31:12
Igår åkte jag upp till lägenheten för att fixa adventspyntet. Så köpte jag lite glögg och pepparkakor. På kvällen kom Åland och vi såg på idol och en film som heter "Ryktet går". Jag kom på när jag hade sett klart filmen att jag antagligen redan har sett den men det spelade ingen roll för att jag kom nästan inte ihåg någonting. Och när jag ändå tänker på romantiska filmer så hittade jag, till min förvåning, min favoritfilm i onsdags. Den låg i min DVD hemma i Ryda. The last kiss heter den och jag störtlipar när jag ser den. Så bra! Om ni inte har sett den så gör det.

Idag tog jag tid för att åka till a6 och handla alla julklappar. Och jag måste säga att jag är otroligt lättad över att jag hittade allt jag skulle ha till alla :) Känns som att en stor tyngd av stress bara har flugit från mina axlar. Jag har bara lite smått klart men jag tänkte att jag ska fixa det imorgon på julskyltningen. Jag är ju den sortens person som aldrig kan sluta handla julklappar utan vill bara köpa mer och mer tills mina pengar är slut. Men jag ska försöka lägga band på mig, för min egen skull.

När jag sen ska åka och handla julklappar med Max eller Julia så kan jag gå lugnt bredvid och strosa. Det kommer att vara underbart. Dessutom fick jag massor inslaget direkt i affären och inte speciellt lång kö, trots att det var löningshelg?

När jag hade shoppat klart julklapparna på a6 så åkte jag till Åland för hon hade bestämt sig. Bestämt sig för att färga håret brunt. Och jag tycker om folk som vågar chansa och prova saker så jag uppmuntrade henne och hjälpte henne med hårfärgen. När hon blivit brunett kom vi dock på att vi skulle ha tagit en före- och en efterbild men det kankse inte spelar så stor roll. Hårfärgen blev riktigt bra och det ser naturligt ut.

Nu har jag satt etiketter på alla julklappar och sorterat dem i påsar. Är hungrig eftersom jag inte åt någon lunch idag eftersom jag var upptagen med att shoppa. Men jag tror att jag ska gå ner till pizzerian. Senare kanske jag ska åka till Jonna. Tänkte att vi skulle hyra en film och ta det lugnt. Får se hur det blir, annars stannar jag hemma och läser lite.

Är riktigt nöjd med dagen! Trots alla pengar som har försvunnit från mitt bankkonto. Vill inte ens tänka på det. Så det ska jag inte. Hej så länge.

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0