En ordentlig dag...

Jag skrev detta: 2010-01-12 Klockan: 18:33:38

Eftersom jag och Max nu bor ihop på riktigt så håller vi på att organisera vardagen lite. Vilka regler som gäller vid städ, disk och tvätt till exempel. Det går jättebra än så länge och tur är väl det. Mindre bra går det med plugget eftersom jag har haft fullt upp med blodgivning, makeuprådgivning, shoppingrunda, städning, bakning och tvättning. 

Blodgivningen i morse gick bra och jag hade ett väldigt högt blodvärde, 140! Vilket är bra för att vara kvinna. Något som inte var lika roligt att höra är att det är blodbrist i hela landet. Hela södra Sverige har inställt alla operationer för det finns verkligen inget blod. Så nu larmar de på radion och skickar ut kallelser i förhoppning om att någon kommer och lämnar blod. Hemskt att tänka att om någon är med om en olycka så kanske personen inte går att rädda på grund av blodbrist. Något som också är dumt är att många blir blodgivare, går några gånger och sen skiter de i det. Vilket gör att de bara kostar vården en massa pengar och inte bidrar med något. Skärpning!

Jag och Max tog ner alla julsaker idag och satte upp vårgardiner och sådär. Nu är lägenheten fräsch igen efter en städning och rensning. Vi tvättar alla kläder från fjällen idag vilket är väldigt behövligt eftersom tvättkorgen var överfull i morse. Jag har hunnit med att prova ett nytt recept av blåbärsmuffins men jag tycker inte att de blev speciellt lyckade. Har dock tappat bort det receptet som jag tycker är så himla bra.

Jag var på en makeup-rådgivning idag eftersom jag fick ett presentkort på det när jag blev medlem i The Body Shop. Hon som sminkade mig var väldigt trevlig och bra och jag fick många tips. Som vanligt när jag har gjort något sånt här så blir jag oerhört peppad och vill köpa allt som hon visade. Men efter att ha kollat priserna så var jag inte lika säker längre eftersom det kostar lite mer än vad man kan punga ut. 2000 kr för hela kittet. Men jag måste säga att det är bra produkter. Alla sminkborstar är väldigt bra och ingenting av sminket är testat på djur.

Hann med att gå in i några affärer och självklart shoppade jag fast jag egentligen inte har råd. En randig tröja och ett vitt nattlinne från HM, och tre armband från Lindex. Men det var ju billigt (som jag alltid tröstar mig med). Är såååå sugen på att köpa lite nya kläder till våren och förnya mig lite. Jag känner ofta att jag har på mig kläder som jag egentligen inte trivs med bara för att använda dem. Men så är det säkert för alla.


Kommentarer :)
Postat av: åland

oj vad ni har hunnit med mycket, och varit duktiga=) det kallar jag teamwork;)

vill träffa dig så fort jag kommer tillbaka till jönet. vi får ta en tjejkväll tycker jag, med mat och hela köret:)

2010-01-12 @ 18:46:47
URL: http://sandralicious.blogg.se/

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0