tisdag 12/12

Jag skrev detta: 2007-12-12 Klockan: 12:09:58
Jag måste bara börja med att tacka den sura gubbe som var inne i affären i lördags när jag jobbade. Många skulle nog tycka att han är en jobbig störande person som är irriterad av allt och alla. Först ville han betala med ICA-kortet och visste inte hur man gjorde. Sedan skulle han kolla sitt saldo och såg inte i skärmen på grund av att den blänkte så jag fick visa hans saldo tre gånger och då blev han irriterad över att det stod hur mycket han kunde handla för på kredit och.. ja..
Sedan innan han skulle gå så tog han en expressen,
- Ja, nu ska vi se vad det står om Britney Spirs idag. Det står alltid minst fyra sidor om henne.
Britney Spirs klippte sig, Britney Spris rakade sig, Britney Spirs gick ut...
- Ja det är ju intressant läsning, haha (sa jag något ironiskt)
- Ja speciellt för en gammal gubbe som jag. (ännu mer ironiskt)

Asså det roliga är att jag kan verkligen se mig själv i honom när jag är gammal. Tjurig och arg över allting men samtidigt glad. Han förgyllde verkligen min dag :D




En sak som jag har tänkt på är hur otroligt få människor som använder bälte när de åker buss. Sedan jag tog körkort har jag börjat använda det för det finns ingen anledning att åka utan bälte i buss när man alltid har det när man åker bil. Bussar är ju inte ett dugg säkrare än bil?! Jag får typ panik varje gång jag åker med en buss som inte har bälten som funkar. Det är väl inte heller bra, men hellre panik över något som är farligt, än att inte vara medveten över den fara man utsätter sig för. Men tex. i måndags så åkte jag buss med min granne Amanda och satte på mig bältet på en dålig buss som inte har så bra bälten. Då säger hon:
- Jag kanske också ska ta på mig bälte. (hon rycker lite i det men orkar inte dra upp det ,så hon ger upp)
- Äh, jag orkar inte, jag får väl dö idag då. (och hon säger det på skämt?)

Alltså nu vill jag inte kritisera min granne eller så, men tänk efter lite, alla. Känner ni er verkligen säkrare bara för att ni sitter i en buss istället för en bil? Och känner ni er tillräckligt säkra för att inte använda bältet som på de flesta bussar fungerar väldigt bra. Och den här töntvarningen? Asså, kan man inte riskera att bli kallad tönt för att kunna känna sig säker?

Skärp er, och sätt på er bältet, ÄVEN när ni åker buss!








Önskelistan i år:

CD-skiva Daughtry
Köksassistent ;)
Digitalkamera
Ipod
Glas, Boda Nova/Kosta Boda (vem håller reda på vad det heter?) Seasons röd.
Bensinpengar
Presentkort
Kläder (som alla andra år)

RSS 2.0