tisdag 28/10

Jag skrev detta: 2008-10-28 Klockan: 20:24:52
Idag var jag på två fruktansvärt tråkiga föreläsningar som handlade om forskning. Och det är inte att jag är ointresserad av forskning utan att den första delen var helt enkelt inte så spännande, och den andra föreläsaren skrek hela tiden så jag var tvungen att sitta och hålla för öronen för att inte bli döv. Men jaja. Idag har jag i alla fall planerat in tre roliga saker som jag ska göra framöver. 1. Julklappshandling på Ge-Kå's med Jonna, Linda och Sandra. 2. Pepparkaksbakning hos Sandra med Linda och Jonna. 3. Filmkväll med Jonna imorgon. och sen kommer 4. Alle kommer hit och sover över på onsdag nästa vecka. Så jag är ganska nöjd. Känns inte som att jag bara kommer att sitta ensam i min lägenhet hela tiden.. Ensam är jag väl inte för Dumle är ju trots allt här, men det enda han gör är att sitta i sin bur, vill bli klappad och springer efter mina fötter.

Idag har jag gått mina 10 000 steg också. De 7 000 första var jätteenkelt, men sen fattades det 3 000 när jag var påväg hem, så jag var tvungen att gå en massa omvägar vilket inte var så kul. Men svettades gjorde jag så jag är nöjd. Men tempot var betydligt lägre än igår eftersom jag fick sån otrolig värk i mitt vänsta smalben så jag trodde jag skulle dö. Det är som om jag har mjölksyra i hela smalbenet och sen gör det jätteont när jag böjer på foten upp och ner. Men jag ska nog kolla upp det, så att det inte är något med benhinnorna eller nånting. Usch. Eller så är det någon konstig träningsverk i bara vänstra benet, men jag brukar ha det i båda benen jämt när jag går snabbt så jag vet inte alls vad det är. Hmm.

Jag har inte varit lika pepp på att läsa som jag trodde jag skulle vara idag. Jag har faktiskt bara läst ett kapitel i psykologiboken, så nu är jag på sida 91. Men imorgon är jag ledig hela dagen och jag har bestämt att jag har två mål. Mina steg, och sen ska jag faktiskt läsa HELA forskarboken på 150 sidor. Och det är inte mycket, så det ska jag klara av. Sen borde jag åka till A6 och köpa födelsedagspresent till Julia och en Mp3. Jag har också börjat fundera på vad jag ska vara utklädd till på lördag så det ska jag också kolla efter. Jag funderar på att vara lärare, med lite utmanande kläder eller vad man nu ska säga. Men jag vet inte riktigt. Jag måste höra vad Alle ska vara, så jag inte skämmer ut mig. :) Men jag ser fram emot maskeraden i alla fall. Och det ska faktiskt bli skönt att komma hem igen, även om jag precis var hemma. Men jag saknar ju Max.

Men nu är det äntligen hemma på tv, och sen pimp my ride. Åh, jag längtar tills vi har gjort min bil orange, fan va tufft :) Jaja. Hej svejs.

Dagens steg:   10 866

måndag 27/10

Jag skrev detta: 2008-10-27 Klockan: 21:31:52
Igår hade jag en supertrevlig kväll hemma hos Linda med Sandra och Jonna. Kollade på "sex and the city" filmen och snackade massor. Så det blev en ganska sen kväll för hux flux hade klockan blivit halv elva. Idag har det varit en självstudiedag. Och jo, jag har läst, kanske inte så mycket som jag borde ha gjort. Men jag har i alla fall läst 75 sidor i Barn- och ungdomspsykologi. Sedan har jag gått två långa promenader så mina 10 000 steg har jag gått. Nu ska jag ta en kopp te och se på tv lite till och sen blir det sängdags för att imorgon gå upp och ha en föreläsning. :)

Mina steg:
25/10    10 945
26/10      8 547
27/10    10 527


Måste bara tipsa om Daniels och Carls superroliga hemsida :)

http://www.halvfranska.se/cd/main.html

torsdag 23/10

Jag skrev detta: 2008-10-23 Klockan: 22:00:22
Ja då var det återinspark igår. Superrolig kväll, så kul att träffa alla igen och se bilderna. Det känns som om det var något slags avslut, det som var roligt är att det är bara början. Det blev väl som vanligt lite för mycket dricka så det fick både jag och Jonna känna av idag. Men jag blev som vanligt väldigt dålig, men nu har jag fått igång matätandet igen. Idag har jag bara legat i soffan hela dagen, förutom den en och en halv timman som jag var på en föreläsning. Jag har sett två och en halv timma med vänner så nu har jag sett klart sesong tre också. Men jag har funderat mycket idag också.. Tanken om att jag faktiskt har gått upp i vikt de senaste två månaderna gör mig jätteorolig. Därför ska jag ta tag i träningen nästa vecka. Jag ska hem imorgon och låna Julias stegräknare och jag har faktiskt tänkt att jag ska gå 10 000 steg om dagen. Det måste jag klara! Och sen blir det ett gymkort också, med tio provomgångar som antagligen blir ett årskort. Jag menar, jag sitter ju hela tiden hemma när jag inte går i skolan. Så en timmas promenad om dagen och en timme på gymmet eller gympan i alla fall varannan dag ska jag bara klara.

Har väl egentligen inga förhoppningar om att gå ner någonting i vikt, men det kan vara bra att få igång träningen i alla fall. Och göra det till en vana. Så nu är jag väldigt peppad. Jag får göra det till en tävling på något sätt. Och skriva upp hur mycket jag har gått eller tränat på någon lista så att jag kan se resultat. För jag kan inte säga att jag är nöjd med hur min kropp ser ut nu, och jag tror att jag kan ändra den, bara jag kämpar för det. Och kämpa är något som jag aldrig brukar göra, så det är väl dags att börja nu.

Imorgon är det kursavslutning och kursstart på förmiddagen. Sen ska jag bara hem och äta, städa trapphuset och packa och sen har jag tänkt åka hemhem. Men jag och Max ska åka hem hit igen på lördag, men att bara få komma hemhem och till "landet" ska bli så skönt. Och sen blir det handling när vi kommer tillbaka hit för då kan jag äntligen utnyttja bilen, som jag måste erkänna att jag saknar efter bara en vecka. Jag känner mig så handikappad utan den. Men det blir alltså buss hem imorgon, med en stor väska eftersom jag har tänkt att jag ska ta med all smutstvätt hem. Det är så skönt att inte behöva stå i tvättstugan här hemma och stressa för att bli färdig med tvättandet. Nu blir det lite mer tv, och sen ska jag sova. Och sen är det upp imorgon klockan halv sju.


Saker jag saknar just nu: Min bil, Mp3, Gymkort, Energi, Photoshop... Max :)

tisdag 21/10

Jag skrev detta: 2008-10-21 Klockan: 13:07:57

Nu är det bara fyra dagar kvar tills pengarna kommer :) Skönt! Inte för att dom är slut, men det känns ändå jobbigt när siffrorna minskar på kontot. Nu när jag och Jonna har beställt böcker med, och så är det sittning imorgon vilket betyder att onödiga pengar kommer att försvinna på fyllan. Men idag studerar jag. Eller, försöker rättare sagt. Hemtentan är verkligen inte färdigt men den börjar långsamt få sin form. Jag är klar med tredje uppgiften och är halvklar med de andra två, men oroligheten finns ändå där. Att jag inte ska hinna klart, eller att jag har skrivit något helt annat än vad de vill ha. Eller värst av allt, att det inte kommer att bli godkänt. Usch! Nej, nu ska jag tänka positiva tankar..

Men jag ska i alla fall till Jonna med Elinor sen så att vi kan kolla på varandras. Jag är så trött på att läsa det jag själv har skrivit så det ska bli skönt att någon annan kan rätta mig. Sen har jag ju hela kvällen idag och imorgon till klockan tre på mig att bli klar, så det löser sig. Men det är så frestande att sätta på ett avsnitt av vänner på tvn och slappa. Men jag har redan sett sex avsnitt idag, så jag har sett exakt halva sesong tre nu. Jaja, beroende blir jag.

Nu behöver jag gå och kissa igen efter alla koppar te jag har druckit och sen måste jag äta något. Det blir väl ett, eller två avsnitt med vänner och sen blir det tillbaka till skrivandet innan jag ska bege mig till Jonna.


måndag 20/10

Jag skrev detta: 2008-10-20 Klockan: 21:54:31
Ska väl försöka få igång bloggskivandet igen.. Så jag börjar med att skriva en sånhär lista som finns i variationer av oändlighet. :P

Ditt namn : Maria Lovisa
Hur gammal är du : 19 år :)
När fyller du år : 22 juni
Tycker du om någon just nu: Min Max
Om sex månader : Har jag och Max varit tillsammans i två och ett halvt år <3
Jag samlar på : Ingenting just nu, men jag har samlat på otroligt många saker..
Gröna eller röda äppeln : Både och, det beror på vad jag är på för äppel-humör.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Max såklart..
Gillar du golf : Nja, jo när jag får störa andra som spelar ;)
Vilken tid gick du upp idag : skulle gå upp halv sju, men eftersom älsklingen låg kvar så blev det uppstigning kvart i åtta istället.
Har du sovit i din egna säng inatt : Ja, med sötnosen jämte mig, underbart!
Har du strumpor på dig nu : Japp, ett par gråa ankelstrumpor.
Hur svarar du i hemtelefonen : Lovisa. Men det är nästan aldrig någon som uppfattar vad jag säger.. ^^
Hur svarar du i mobilen : Lovisa.. eller hallå..
Är det okej att gråta : Självklart. Pga. mina humörsvängningar så måste jag tycka att det är okej.
När grät du senast : Igår kväll.
Vilken årstid tycker du bäst om: Sommar
Laddar du ner musik och film från Internet : Ibland laddar jag ner musik. Har inte blivit många filmer, tar för lång tid.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala min skuld till pappa på lägenheten, köpa något fint eller åka på semester med älsklingen, och säga upp mina studielån.
Bär du glasögon eller linser : Nej, men jag har tyvärr fått börja använda läsglasögon.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder : Nej, men det är definitivt snyggare.. men hur mycket pengar ska man lägga på kläder egentligen?
När går du upp ur sängen en helgmorgon : Försöker gå upp innan tio, förutom när det har varit fest, då blir det snarare tolv.
Har du piercing : Sex hål i öronen, det sjunde hålet i örat har läkt igen och min näspiercing har jag tagit ut.
Vill du gifta dig : Har varit helt emot det innan, men tyvärr måste jag erkänna att i och med att jag har blivit "vuxen" så blir jag mer och mer sugen på det.
Vill du ha barn : Ja, verkligen. Jag har verkligen varit emot att föda mitt eget barn, men som sagt, jag har ändrat mig och vill ha egna barn.
Solar du ofta : Nej, jag brukar väl göra det en eller två gånger i månaden eftersom det räcker för att jag ska hålla mig brun, men nu har det inte blivit sen i juli.
Är du bra på att laga mat : Nej, det kan jag väl inte påstå. Men det är ju inte svårt att följa ett recept.
Gillar du att dansa : Har hatat det innan eftersom jag inte kan, men jag har börjat strunta i det nu, och försöker i alla fall dansa.
Hur vig är du : Hm, fingrarna är viga, jag kan nästan lyfta benet över huvudet, jag kan gå upp i brygga och sitta i skräddarställning. Jag vet inte om det kallas vig, men jag är ju inte orörlig i alla fall.
Vad dricker du helst när du är törstig : Loka citron eller vanligt vatten.
Vilken är din favoritglass : Choklad.
Tror du på ett liv efter döden : Nej, men man vet ju visserligen inte...
Tycker du om sushi : Har aldrig smakat, och vill inte göra det heller.
Vad äter du helst när du ser på film : Chips och godis, usch vad onyttigt.
Bor dina föräldrar tillsammans : Japp.
Har du tandläkarskräck : Nej, verkligen inte. Det hade aldrig funkat när jag hade tandställning i ett och ett halvt år.
Vad heter du i mellannamn : Lovisa
Är du morgon eller kvällsmänniska : Inget av dem nu mera. Jag har varit en morgonmänniska men tyvärr har det ändrats och jag är numera trött hela tiden. Men jag klarar inte av att vara uppe sent på natten.
Vilken ögonfärg har du : Brun, fint :)
Vilka hårfärger har du haft : Blond är jag egentligen, men det är mer råttfärgat efter att jag har färgat det. Jag har haft något rödaktigt en gång, men nu är jag blond sen två år tillbaka.
Biter du på naglarna : Nej, det gör ju ont i tänderna.
Är du beroende av något : Kärlek och socker.
Hur ofta tränar/motionerar du : Typ en gång i veckan, men jag ska ju börja på friskis och svettis nu och träna gärnet!
Senaste låt du hörde : Kommer inte ihåg, det var väl någon 60-talslåt igår.
Vad gör du på helgerna: Är med Max och familjen. Och vännerna i Gislaved.
Brukar du bädda sängen : Nej, det är omöjligt när sängen är uppe vid taket.
Hur många timmar sover du på en natt : Sju eller åtta oftast, tack och lov.
Senaste bok : Ehm, Ledarskap i klassrummet. Räknas det?
Vad var det senaste du sa : Hejdå till min mentor.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Nej verkligen inte, men jag önskar att Max bodde här. :(
Saknar du någon nu : Jag tror ingen blir förvånad när jag säger Max, men också familjen, katterna, Ryda, kompisarna.
Hur många lampor har du i ditt rum?: I min lägenhet har jag, hm.. 10 lampor..
Vem ringde dig senast : Max.
Vem fick du senast sms av : Jonna.
Vad är du allergisk mot : Nötter, valmofrön.. och andra saker som jag inte vet om..
Var du glad igår : Ja, Max var ju här.
Vad är din favoritfärg : Jag vet faktiskt inte.. Men jag får väl säga att just nu är det grönt.
Sminkar du dig : Japp, annars känner jag mig inte på topp..
Känner du dig värdelös : Nej! Vad är det för fråga?
Har du somnat i skolan någon gång : Japp, några gånger har det ju hänt..
Tror du på gud : Nej, det tror jag inte.. Haha..

onsdag 15/10

Jag skrev detta: 2008-10-15 Klockan: 21:34:48
Efter tre veckors VFU och en tripp till Danmark med min älskling så är jag tillbaka med bloggandet. Tillbaka till skolan och tiden har verkligen gått fort. Efter tre dagar här hemma i Jönköping så känns det som om jag aldrig har åkt här ifrån. När det gäller skolan så är det hemtentan som är aktuell. Imorgon är det en vecka kvar tills den ska vara inlämnad. Puh. Jag och Jonna har varit kolugna för att vi tycker om att skriva. Men efter en dag med reflekterande över tentan så är vi inte så säkra på att det kommer bli så lätt. Men bara jag kommer igång så känns det som att det kommer flyta på bra. Även om mitt mål var att bli klar innan helgen och jag vet att det inte kommer att hända så känner jag mig ändå ganska lugn.

Nu har halva veckan gått, shit vad tiden rinner iväg. Jonna har fått mig att se serien Vänner och under mina VFU veckor så såg jag första sesongen, men idag har jag sett halva sesong två! Det börjar gå till överdrift. Men jag är besatt av det. Så man kan väl säga att istället för att göra tentan så har jag sett Rachel och Ross kärleksproblem hela dagen. :S Imorgon har jag i alla fall tänkt att jag ska gå upp klockan sju även om jag börjar halv elva. Får se om det blir så, eller om jag snoozar bort hela morgonen, vilket by the way stod i tidningen att man sover sämre om man gör. Så jag får väl lyda tidningens råd och låta bli det imorgon, får se hur det går.

Nu ska jag dricka lite oboy för att göra åt lite mjölk innan den går ut. Tur att Julia kommer i helgen och förhoppningsvis Max, så att lite mat går åt. :) Så att man inte blir besatt av att äta Jonna.. Haha.. God natt

RSS 2.0