måndag 28/1

Jag skrev detta: 2008-01-28 Klockan: 20:04:05
Måndag igen, det går alltid lika fort. Idag vill jag både hissa och dissa den moderna tekniken. Visst går det snabbt och är enkelt, men när det krånglar så krånglar det verkligen. Usch och fy för krångel. Å usch för all jävla propaganda och tips på hur man blir en bättre människa. Asså, jag tror att alla i denna världen har fattat att i princip allt vi gör på den här planeten är dåligt. Det spelar liksom ingen roll längre, för allting man gör kunde man ha gjort bättre. Och det verkar inte som att vi bryr oss heller. Vi läser rubrik efter rubrik om hur viktigt det är att källsortera, inte fan gör någon det för det. Usch vad jag blir trött på alla som inte orkar bry sig och ta sitt ansvar. Och visst, jag säger verkligen inte att jag är perfekt, det kanske är därför jag är så förbannad.

Jag har varit en ganska stor kämpe när det gäller detta med att propagera för en bättre miljö och sådär, men just nu känns det inte som att någonting hjälper, om ingen annan hjälper till. Fy för alla som LÅTSAS bry sig!

Ett stort grattis till Gustav och Daniel som idag tar ett steg närmare till att bli miljöbovar de också. Men kanske mindre bovar än de som blir skjutsade, för de som skjutsar kör ju fram och tillbaka.. Eller? Se hur förvirrat det blir, ahh...


Tacka "Gud" för att kärlek, vänskap och underbart roliga människor som får en att skratta tills man gråter finns, annars vet jag inte vad jag hade gjort. :)

söndag 27/1

Jag skrev detta: 2008-01-27 Klockan: 18:50:31
Nu börjar jag se slutet på mitt projektarbete i engelska. Skönt det. Igår jobbade vi i Hestra, i ösregn, snö och blåst. Jag hoppas att det är iaf några minusgrader när vi jobbar nästa gång. Det var väl kul stundtals, men de stunderna var inte många. Idag åker killarna till Hemsedal för andra gången. Är lite orolig med tanke på att Max och Jocke redan hade åkt av vägen innan de hade kommit till Borås. Haha. Men en buss är ju relativt säker, och är det så halt som det är nu på vägarna så kör man inte i några högre hastigheter.

Denna dagen har kännts helt meningslös. Jag har varit trött hela tiden och det enda jag har gjort är lite på projektarbetet, solat och varit ute och gått. Jag är också lite sur över att det bara är den 27:de och jag har bara 500 kronor kvar denna månaden. Men jag har betalat av en skuld till mamma och sparat lite pengar så på så sätt är det kanske inte konstigt att jag har lite pengar kvar.. Men studiebidraget kommer ju sen också. :D Så kanske man kan köpa ett linne denna månaden iaf, pengarna verkar ju inte räcka till någonting nu för tiden. Jag ska ju till frisören den 14:de också och kolla balfrisyr. Det kostar ju lite, det med.

Jag har iaf börjat kolla på balklänningar nu, eller rättare sagt vilken modell jag ska ha. Färgen vet jag inte riktigt än, borde gå till bildlärarna och fråga, som alla andra. Men det är ju sjukt svårt att välja. Och alla frågar hela tiden om man har fixat allt inför balen än... Näj! Det är ju fyra månader kvar!

Kan ju lägga upp lite bilder på modeller...

image13image14
Väldigt snygg, enkel, inte så "fin" och riktigt snygg rygg.

   
Jag tycker om det där med snören i ryggen :)


image17image18
Vacker klänning med lite speciella detaljer, men ändå inte för prålig.


image19
Kanske för "sagolik"?










onsdag 23/1

Jag skrev detta: 2008-01-23 Klockan: 20:23:52
Stress, stress och mer stress.. Egentligen vet jag inte varför. Engelskaprojektet ska inte in förrän nästa torsdag. Men jag är ändå stressad. Gick inte ens på bion idag som vi hade väntat så länge på att se. Max och Alle fick gå ensamma. Men jag hinner helt enkelt inte, och för att jag ska kunna koncentrera mig på läxorna så måste jag få lite tid för mig själv. Lugna ner mig, vara ensam. Sedan kan jag sätta igång. Men det är lätt att sätta igång med något annat då. Jag får aldrig så stor lust att städa mitt rum som just när vi har en stor inlämning. Konstigt :P

Men idag har jag fått lite tid för mig själv. Och då har jag funderat. Funderat på vem jag är, och hur andra uppfattar mig. Ser de som träffar mig som en jobbig, självsäker, irriterande, konstig person eller ser de mig som jag ser mig. Max sa något väldigt ärligt till mig i förrgår. Och när jag berättar det för andra så verkar de inte protestera. Så jag antar att jag är sådan som han sa att jag var. "Du tycker att alla som inte tycker som du är dumma i huvudet." Men så tycker jag ju inte. Men jag har full förståelse för varför folk kan uppfatta mig så.

Detta är anledningarna.

1. När jag pratar så låter jag irriterad, arg och upprörd och har ganska hög volym. Anledningen till detta tror jag är för att jag vill att folk ska lyssna på mig, och jag kan inte uttrycka mig tillräckligt mycket så jag uttrycker mig med rösten också. Fan, jävlar etc. kan ju trots allt inte alltid beskriva vad jag känner.
2. Jag säger alltid min åsikt, oavsett om den är bra, dålig eller för ärlig. Detta tror jag också är ganska negativt. Eller? Säga vad man tycker... Men ibland borde jag kanske hålla käften. Som tex. på religionen. Jag ska skärpa mig. Lovar.
3. Ibland när jag tycker något och någon annan säger motsatsen så har jag svårt att förstå, så det kan sluta med att jag "skäller ut" personen som tycker olika. Förlåt, men som sagt jag vill få min åsikt hörd, och vem vill inte att många ska tycka som en själv?
4. Är det någon som bevisar att jag har fel, eller verkligen knäcker mig. Så blir jag totalknäckt. Speciellt när det är en person som står mig nära. För då känner jag mig så otroligt korkad och dum. En svaghet som ibland kan leda till tårar, kalla det barnsligt om du vill.

Så jag är inte världens bästa människa. Men vem fan har påstått det. Jag är den jag är, och så är det. Men det betyder inte att jag inte kan ändra mig. Jag har sett en svaghet hos mig idag som jag aldrig har sett innan. Och jag ska börja tänka mig för. Som någon smart sa: Det är nyttigt att tänka på andra sätt ibland. Och det är otroligt sant! Självklart måste man förstå att det finns andra åsikter än ens egna.

Peace out.

tisdag 22/1

Jag skrev detta: 2008-01-22 Klockan: 09:15:52
Sitter i skolan på webbdesignen. Helt totalt värdelöst! Lärare som inte kan någonting och elever som är dumma i huvudet. Tisdagar är verkligen pest och pina. Först en lektion vid åtta och sedan en vid 12. Två lektioner på hela dagen! Visst är det skönt, men man kan inte göra någonting under den tiden som är imellan. (emellan, imellan? huh) Men jag har gjort KUHI-läxan iaf. Skönt. Men engelska förhöret, muko-provet och projektarbetet i engelska ska vara klart denna veckan typ. Så.. Det blir plugg. Men jag ska till gymmet först, efter skolan. Jag tror faktiskt att jag har hittat något som jag gillar. Men jag är lite orolig, för min axel hoppar ur led, känns det som. Men det är väl bara att hoppa en övning som jag har problem med. För det är inte jobbigt att göra den, men jag kan inte, för det gör så ont. Konstigt.

fredag 18/1

Jag skrev detta: 2008-01-18 Klockan: 18:10:21
Igår var den mest stressiga, nervösa, jobbiga och roliga dagen i mitt liv. För det första så gick showen jättebra, förutom att Alexandra inte kunde höra T-låten så hon visste inte när de skulle gå in. Men förutom det så var allt otroligt lyckat. :D Jag tror att många håller med mig om jag säger att det var det roligaste vi har gjort. Och jag fick uppleva min barndomsdröm, att rappa inför folk, på en riktig scen. Jag förstår om ingen ser mig som en person som rappar, och jag lyssnar inte speciellt mycket på rap, men ändå så tycker jag att det är skitkul på något sätt.

Så även om gårdagen var stressig så var allt väldigt lyckat, förutom att vi tjejer inte fick vara med och fira efteråt eftersom vi inte dricker öl och inte har några snoppar? Jag kan dricka mer öl än alla er tillsammans och jag kan stå upp och pissa lika bra som ni, jag tror tom. att jag är manligare : ) Men vill ni ha det så så...

Idag har jag på min "pluggdag" inte varit speciellt aktiv. Jag jobbade visserligen med KUHI i typ 2 timmar och är inte klar än, och så var jag på gymmet. Och jag hann och mysa med Max en stund. Imorgon blir det jobb så jag är rädd att jag inte kommer hinna något plugg innan festandet börjar. Men jag får väl helt enkelt ta det någon annan gång. Typ måndag? Men jaja, allting löser ju sig, men problemet är bara att man är så stressad innan.



Jag vill tacka klassen för att alla ställde upp på varandra, även om vi mötte motgångar. Allting blev ju så lyckat tillslut och det var verkligen värt allt slit! :D

måndag 14/1

Jag skrev detta: 2008-01-14 Klockan: 16:41:59
Nytt år, nytt bloggskrivande.
Jag vet att jag skrev att jag skulle börja uppdatera mig, men eftersom internet på min dator inte fungerar så orkar jag inte logga in på denna datorn hela tiden. Men jag ska börja skriva. Idag var en bra dag. Tog ut tandställningen efter 1,5 år, vilket var otroligt skönt. Men nu är jag förbannad över att jag har stora kanintänder! Visserligen raka, men kanintänder. Haha. Men jag hoppas att det bara är jag som tänker på det. Borttagningen var väl inte så speciellt behaglig men nu ska jag ju inte dit innan i mars. Skönt, att inte behöva åka till Borås och missa skolan varje månad. Och nöjd är jag ju, men det tar ett tag att vänja sig, både för ögonen och munnen.

         

Idag börjar jag träna. Jag ska till gymmet och köpa kort för ett halvår. Tänkte bli fit till balen, men mest för att jag inte ska vara lika trött och må bättre. Jag var inne och kollade i en balklänningsaffär i Borås idag. Fy fan vad fula kläder! Inte tänker jag gå runt med en tjock rynkig mossgrön klänning med en ros på! Men jag sa att jag skulle vänta lite.. Kanske kan be Mias kompis att sy den ändå.. Så att man får den som man vill ha den. Jaja, det är ju 5 månader kvar så. Men i vilket fall som helst så ska jag börja träna för första gången i mitt liv. Inte för att någon, inte ens jag själv, tror att jag kommer klara det. Men jag ska fanimej bevisa att jag kan göra det! 2008 är förändringarnas år.

Om tre dagar är det den (efterlängtade?) showen. Shit vad jag kommer att vara nervös. Men man får väl bara se till att hålla tummarna. : ) Just nu känns det lite kaotiskt men jag tror att det kommer att gå helt okej. Man lär ju ge järnet för man vill ju inte skämma ut sig för så mycket folk. Men vi är ju otroligt nöjda över det än så länge, så det ska nog gå bra. ..

Imorgon blir det klippning för hela slanten, BOKSTAVLIGT TALAT. Det gick på 1300 förra gången. Jag vill inte veta vad det kommer att gå på imorgon. :S


   Jag  

RSS 2.0