Feber i juletid

Jag skrev detta: 2008-12-08 Klockan: 19:07:27
Måndag 2008-12-08
Lovisa Davidsson

Hostandes och snörvlandes sitter jag här och skriver ett inlägg efter att ha haft uppehåll i helgen eftersom jag har varit fruktansvärt sjuk. Feber både i lördags och igår. Natten till i lördags vaknade jag två gånger på natten av andnöd eftersom jag var så tät i halsen så jag visste inte vad jag skulle göra. Natten därefter var ännu värre. Jag gick och la mig vid tio. Vaknade vid tolv, två, fem, sju. Usch! Det är verkligen jättesvårt att somna om också när man vaknar av sig självt. Men igår kväll gick jag och la mig med förhoppningar om att jag skulle vara feberfri idag så jag kunde vara med på redovisningen. Halv tio när jag stängde av tvn för att sova så hade jag på mig följande när jag låg i min soffa och skulle sova: trosor, långkalsonger, mjukisbyxor, t-shirt, tjock tröja, en lill tjock tröja, strumpor, tjocka sockar, dunsockar, ett duntäcke, ett vanligt täcke, en filt och fyra kuddar. Och jag frös ändå. Jag skulle tvätta ansiktet tidigare på kvällen och hade så varmt vatten så att jag brände mig på händerna men när jag doppade ansiktet i det så känndes det iskallt. Men jag hade ju 39,5 i kroppstemperatur också. Men till min förvåning så mår jag alltså mycket bättre idag och jag var med på vår del av redovisningen. Ska förresten tacka apoteket för sitt stöd till att göra mig frisk med hjälp av: Esberitox, Bisolvon, Ipren, Kan-jang, Nasal, termometer och allt annat som jag har använt den senaste tiden :)

Ser, eller rättare sagt lyssnar, just nu på julkalendern. Nej, jag kan inte påstå att den är speciellt bra men jag ser bara på den för att Anders och Måns är med. Om inte dem och deras humor var med så skulle jag tycka den var väldigt dålig. Skulle dricka te innan men jag vill ju ha mjölk i mitt. Ja och trots att bäst före datumet var tolfte december så var den jätteäcklig med en massa klumpar och skit i. Usch. Så det var bara att göra en ny kopp te och dricka den utan mjölk. Men jag har nästan aldrig varit med om att mölken går ut tidigare än vad det står på paketen? "Visst är det lustigt" för att citera Jonna. :)

När jag på väg in till skolan idag så blev jag besatt av att komma ihåg alla busstationer till skolan så här kommer dom, eller jag tror att dom är som följer:
Sandagymnasiet (där jag går på), Södra Apollovägen, Österängens centrum, Österängsskolan, Elmia, Rosenlundsbadet, Rosenlundstorg, Rosengården, Tegelbruksgatan, Kilallén, Liljehomsgatan, Cigarren, Östra torget, Stadsbiblioteket, Östra centrum, Rådhusparken, Juneporten, Sofiakyrkan, Lasarettsparken (där jag går av).
Jag kanske blir bra på Jönköpings geografi efter ett tag iaf :)

Just nu funderar jag och company på vad man kan göra på nyår. Så jag beslutade mig för att skicka ut ett sms till gamla klassen för att se om det är någon som nappar. Tråkigt nog har bar Olle svarat än. Så.. Men jag antar att som vanligt anser mina gamla vänner att de har bättre saker för sig och bangar. Men det betyder bara att de inte vill träffas igen, trots att de många gånger har sagt det. Jaja, jag är väl lite besviken men det har jag alltid varit. Hoppades bara att någon hade ändrat på sig, kanske till det positiva?


Kommentarer :)
Postat av: Anki

hej!

jag kommer att vara hemma på nyår, men ska jobba både nyårsafton och nyårsdagen (vad gör man inte för pengar..?!), men hör gärna av dig om det verkar som att det blir nåt. Jag ska ju inte jobba hela tiden :P

Krya på dig!

2008-12-09 @ 16:18:49
URL: http://annjoh.blogg.se/
Postat av: carro

jag bangar inte. jag har inget för mig som det ser ut nu och jag vill väldigt gärna träffa klassen igen såklart! och om inte hela så hoppas jag på en del iaf. och vad jag vet så har ingen annan något bättre för sig så konstigt att ingen svarat.



tycker vi ska höras mer om det!

pusskram / C

2008-12-10 @ 00:30:42
URL: http://carrie.devote.se

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0