Idolfinal i juletid

Jag skrev detta: 2008-12-12 Klockan: 17:48:40

2008-12-12
Lovisa Davidsson


Idag var det luciadag i alla förskolor och skolor och självklart var jag och Max uppe klockan sju för att se Freja sjunga på dagis klockan åtta. Sedan var det fika med lilla släkten på dagis och jag gav Max mormor armbandet jag hade gjort till henne, och som jag trodde så började hon gråta. Haha. Så fort vi hade fikat så bar det av till gamla Gärdesskolan för att se på esteterna som lussade. Träffade även den väl kända Krister Karlsson och så klart den gamla vännen Gustav. Efter det så satte jag mig på bussen hem till Huskvarna men inte ensam, fem elever från estettvåan satte sig bredvid mig. Vi snackade lite men ärligt talat så har man inte så mycket att säga till varandra så jag somnade istället. Måste tillägga att bredvid mig i sätet fanns burken med älggryta som har varit glömd i Max frys i typ en och en halv månad nu. Men imorgon blir det uppäten. Mums.

Vaknade av att mobilen ringde och det var Max. Och vad ville han kan man undra. Jo, han ringde för att säga att han hade glömt sin mobil hemma och undrade om jag hade ringt. Han är för gullig. :) Förresten är det ju lucia imorgon och det betyder att det är den 13:de. 26 månader denna gång. Känns som att vi har varit ihop en evighet och det blir bara bättre! När jag kom hem såg jag till min glädje att både julklappen till Alle och Max hade kommit så nu är det också fixat. Men just nu sitter jag och tänker på att jag har ont i huvudet. Har jag slagit i det i garderoben? Jag kan faktiskt inte minnas. Jaja.

Jag sitter och väntar på att Julia och Laban ska komma med tåget så vi kan mysa, äta pizza och kolla på idolfinalen antagligen. Min förhoppning var ju att Robin skulle klara sig hela vägen men nu måste jag säga att Kevin skulle passa bättre till en färdig pop-skiva än vad Alice skulle. Dock måste jag tillägga att jag nog inte har sett ett helt idolprogram dessa fredagar eftersom jag tycker det är sjukt långtråkigt. Men idag är det ju ändå final så det får jag ju kolla på.


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0