Litteraturseminarium i juletid

Jag skrev detta: 2008-12-19 Klockan: 10:25:31
Fredag 2008-12-19
Lovisa Davidsson


På ett sätt så tycker jag att det är skönt att jag inte är helt beroende av internet. För allvarligt, jag är typ inne på msn en gång i månaden, bdb några gånger i veckan och jag skriver i min blogg och kollar bloggkoll ungefär lika ofta. Men samtidigt så känns det som om jag skulle kunna blogga otroligt mycket mer. Alltså det händer ju faktiskt saker i mitt liv, och även om Blondinbella etc. är kända och går på en massa fester så skulle jag kunna blogga om meningslösa saker lika mycket som de gör. För jag kollar in på deras bloggar ibland, och det verkar som om deras liv är så fartfyllda och de har så himla roligt. Men är det verkligen så?

Först så tyckte jag att Bella var en fullkomlig idiot, sedan tyckte jag att hon verkade som en ganska vettig människa. Men nu har jag kollat på hennes blogg lite och sett hennes videodagbok och allvarligt?! Herre Gud vilken människa. Jo, jag vet att det är hennes image och att det är det hon tjänar pengar på men vilken självupptagen människa. - jag gillar att träna framför spegeln för att då kan man se hur snygg man är, - tänk om det har varit en svettig gubbe på redskapet innan mig? - det är så hiiiiiimla kul att gå på filmpremiärer och man blir aldrig van vid att folk tar kort på en... bla bla bla..
Det sjuka är att man fortsätter läsa om henne för man är intresserad på ett sätt. Sjukt!

En sak jag dock började tänka på igen när jag såg hennes videodagbok är att jag veeeerkligen vill börja träna igen! Känna mig hälsosam och ta ett pass på gymmet med musik i öronen, hoppa runt på friskis och svettis och börja gå ut och gå igen. Men det är så tråkigt att det kostar så mycket. Men det hade varit en väldigt bra julklapp till mig :) Något som också är en bra julklapp är att ge pengar till välgörenhet: www.julklapparmotfattigdom.se www.plantorget.org etc. Man skänker en summa pengar och får ett kort tillbaka som man kan ge till den julklappen är till som det står information om vad man har skänkt pengar till i.

Om jag börjar träna efter jul vilket jag hoppas att jag får ihop pengar till, men självklart går litteraturen till skolan i första hand. Men kanske går min jullön till ett gymkort? Men i alla fall, om jag tränar ett halvår så är mitt mål att jag när jag fyller 20 åker till en fotostudio som har "modell för en dag". Det hade varit så sjukt roligt att få lite fina bilder på sig efter att man blivit stylad. :) Men ja, priset är ju 3 000 kronor vilket är väääldigt mycket pengar för en och en halv timma. Men det är en bra 20-årspresent till mig och då är jag ute i god tid :) 



Fotostudio...


Idag har jag skrivit inlämningen till seminariet så jag ska snart åka till skolan och sen efter seminariet ska jag kopiera lite artiklar till hemtentan så jag får det överstökat också. Jag ska göra julgodis till Ingalill och lämna min nyckel till henne även om jag inte har förvarnat henne om att jag vill att hon ska vattna mina blommor och ta in min post när jag är borta. Men det tror jag hon tycker är okej, och då som ett tack i förskott eller man kan väl snarare se det som en muta, så ska jag ge henne en burk med lite godis i. Men nu ska jag duscha och laga lite mat så småningom. Kankse se något avsnitt av vänner igen. Usch jag är verkligen beroende. Men det är ju så bra :)

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0