Regn i juletid

Jag skrev detta: 2008-12-02 Klockan: 19:54:31
Tisdag 2008-12-02
Lovisa Davidsson


Mörkt och regnigt när jag gick hemifrån och ännu mer regn och mörker när jag kom hem idag. Usch! Och med tanke på att det bara är några plusgrader så känns regnet som is när det tränger in vid kragen och muddarna i skinnjackan. Dagen har väl inte varit roligare än jag har kunnat göra den till. Föreläsningar mellan halv nio och halv fem. Först fick vi information från mediacenter och ur och det var bra, förutom att mickanvändandet var inget att skryta med. Sedan var det lärarteorier resten av dagen men det som var skönt var att de var med tre olika föreläsare. Och självklart fick vi psykologiläraren sist av allt vilket gjorde en helt död.

Men för att liva upp stämningen och för att vi var så trötta så fnittrade jag och Jonna mest hela tiden av olika konstiga skäl. Tex. över att vissa teoretiker var enligt whiteboarden typ elva år när de kom med sin lärandeteori. Jaja. I slutet fnissade jag mest åt psykologilärarens gulliga uttryck. "så kan vi lite hmhmhm slå oss på bröstet" eller "hur de än försökte var det bara hmhmhm elände". Men jag tackar de föreläsare som använder sig av PowerPoint och skriver text i dem, även om det är jobbigt att anteckna så är det bättre än att inte anteckna något alls eftersom man inte har något att utgå ifrån.

När jag kom hem så gjorde jag ett armband till Max mormor för att jag har fått så mycket kläder av henne så jag vill tacka henne på något sätt och då tänkte jag att jag kan ge henne något som jag har gjort själv. Det blev helt okej efter lite hjälp vid valet av Jonna. Jag satt vid tvn till klockan sex innan jag orkade göra någonting och då gick jag upp på vinden för att hämta planteringsjord. När jag var på väg ner så hörde jag någon ringa på någons dörr men jag kunde aldrig gissa att det var på min. Men där stod max med blommor i handen och såg söt ut :) Sedan lagade jag mat och planterade lite blommor till jul. Jag blev ganska nöjd. Men nu ska jag mysa lite med min kära pojkvän :) God jul, sockerkaka.


                    
                                                
                                                                  Julstjärnor                                 Blomman jag fick av Max

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0