Tenta i juletid

Jag skrev detta: 2008-12-01 Klockan: 16:54:20
Måndag 2008-12-01
Lovisa Davidsson


Ja så var det december då, men snön har försvunnit, förhoppningsvis inte över hela december. Jag känner mig ovanligt positiv och tror på en vit jul. Men det är nästan så att man blir lite stressad över att det bara är 23 dagar kvar till julafton. Igår när vi firade min kusin Emmys 17-årsdag så sa jag till mamma och farmor : nu är det bara 24 dagar kvar till jul. Farmor såg helt nollställd ut, och sen sa hon, ja 24, usch jag trodde du sa fyra, nu blev jag stressad. haha. Lilla farmor, du har fortfarande tid på dig att laga dina hundraelva rätter till julafton, som jag inte kommer kunna äta eftersom jag jobbar :( Men pengarna är det viktigaste just nu, för jag känner att jul upplever man ändå. och speciellt på ålderdomshemmet. så mysigt :)

Idag var en av mina domedagar på högskolan nämligen tentadag. Jag har alltså övat som en galning, läst en bok på 500 sidor typ fem gånger om man räknar understrykningar, sammanfattningar och allt annat. Innan tentan kände jag mig ganska förberedd för att jag skulle i alla fall ha möjlighet att känna igen det som nämndes på tentan även om jag inte kunde rabbla upp allting. Men hur fel hade inte jag? Det var som ett jävla glosförhör som man bara hade behövt vara på föreläsningarna och övat på det. Hur förbannad blev jag inte? Det fanns en öppen fråga på hela tentan, och den handlade om en föreläsning om nätverksfamiljen. Varför inte om Piagets kognitiva teorier så man hade kunnat visa vad man kan? Och vi fick 3,5 timmar på oss att skriva tentan och man kunde få totalt 25 poäng. Nästan alla gick efter minimumtiden dvs. en timma. Fan vad jag är sur på den som har gjort tentan. Jag ser bara det som att den som gjorde den ville ha något lätt att rätta, inte se våra egentliga kunskaper. Ne, jag är jättebesviken faktiskt. Godkänt var 17 av 25 och jag tror inte ens jag får det. Jag fattar bara inte hur man kan göra en såndär tenta på högskolan. Men så är det nu. Får väl bara hoppas på att jag blir godkänd, annars så vet jag ju vad jag INTE ska plugga på till omtentan.

Usch, när jag och Cecilia stod och väntade på bussen idag så kom det två små pojkar och satte sig i busskuren och en av dem rökte. Asså, jag tyckte det såg ut som om han var typ tolv år eller något men han var säkert fjorton-femton. Men jag blir så förvånad. Vad fan tänker dom med? Ne, det känns bara så hemskt att tänka på att barn röker. Och sen bjöd pojken den andra och så tog han ett bloss och kastade iväg ciggen så att den släktes. Då skrek den andra att det var onödigt för det fanns lite kvar på den, att det var jävligt onödigt och att han var skyldig honom en ny. Men då gick killen och plockade upp ciggen och sa till honom att han kunde tända den igen. Och det gjorde han såklart. Så jag känner väl en viss lättnad över att han inte var en van rökare. Men ändå.

Nu ska jag snart åka ner och handla för veckan eftersom jag ska vara här i Huskvarna en tid nu. Måste hitta på något som jag och Alle kan äta på onsdag när hon kommer och hälsar på med. Saknar henne så, det ska bli väldigt kul att träffa henne igen :)



Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0