Tentaresultat i juletid

Jag skrev detta: 2008-12-18 Klockan: 20:23:15
Torsdag 2008-12-18
Lovisa Davidsson


Inatt vaknade jag kvart över två när Max ringde. Fick gå ner och öppna dörren åt tre fulla pojkar som hade lyckats slå ner varandra utanför min lägenhet, idioter? Men ja, det var Max, Simon och Jocke. Fulla var dom och det blev lite snack om nyårsafton mitt i natten medan Simon snarkade. När det var dags att sova lite till vid typ kvart över tre så var jag otroligt pigg. Men jag måste ha sovit någonting eftersom jag inte är trött idag. Men det kändes inte som om jag fick det eftersom jag vaknade hela tiden och låg och lyssnade på när Simon snarkade, och så fort han blev tyst så började Max och så höll det på. Jag avundas Alle som sover bredvid Jocke, eller han snarkade inte inatt i alla fall.

Halv sju var det dags för mig att gå upp och gå till skolan för de sista föreläsningarna för terminen, Sociokulturellt perspektiv. Sedan fick vi tillslut reda på resultatet på tentan! Och de hade sänkt gränsen för godkänt ännu mer. Först var det 17/25, sedan 12, och nu 10. Så man behövde alltså bara ha 40 % rätt på en tenta på högskolan och på princip varje fråga hade man 25 % chans att svara rätt. Jaja, jag fick i alla fall 14,5 poäng så jag klarade mig, men min instinkt om att jag skulle kugga från början var rätt eftersom gränsen först var 17. Jag, Jonna och Elinor lyxade till oss lite och köpte mat från Pastabageriet idag och hade en liten avslutning. Efter föreläsningarna blev det kramar och julhälsningar och en lättnad med tanke på att jag slipper de otroligt jobbiga människorna (få måste jag tillägga men ändå) som jag har gått ihop med ett halvår nu och snart slipper för gott. Jag vill inte vara elak, jag säger bara sanningen. Och sedan gick jag in mot centrum.

Jag köpte en julklapp åt en av mina kusiner, sedan gick jag faktiskt till Bokia och köpte mig själv en julklapp. :) Jonas Gardells böcker om Juha som jag velat köpa i tre år, och den tredje boken av en kvinna som skriver om könsstympning som jag läste de två första böckerna om för två år sedan. Så det blev en liten julklapp till mig själv. Jag åkte hem och slog mig ner framför datorn för att kolla på hemtentan som vi ska ha över jul som jag känner mig väldigt lugn över och jag ska försöka få den överstökad så snabbt som möjligt. Så jag har redan kollat på artiklar till den och kollat i böckerna. Sedan har jag valt vad jag ska skriva om också och utformat tentan. Så nu är det bara att läsa, läsa, läsa och skriva en massa på lite plats.

Jag har också sett några avsnitt av sesong sex i vänner eftersom jag var tvungen att få reda på vad som hände för Rachel och Ross när de hade gift sig. Haha. Jag har ätit mammas och pappas älggryta nu äntligen som jag har längtat efter i två månader. Å mums vad god den är! Njutning till max. Men nu ska jag titta på sista avsnittet av bonde söker fru, leilas jul och hell's kitchen.

Jag har ju som sagt litteraturseminarium imorgon klockan ett och jag har faktiskt inte skrivit inlämningen än. Men jag tänkte gå upp vid sju imorgon och skriva den. Det lär inte ta så lång tid, kanske en halvtimma eftersom jag redan har läst det jag ska läsa, valt frågor och gjort understrykningar. Jag känner mig i allmänhet väldigt lugn och nöjd idag. Skönt det för en gångs skull.

Imorgon ska jag packa och sen bär det av hem för en lång vistelse på lördags morgon. Får bara hoppas att jag klarar av att ta mig hela vägen hem, eftersom bilen läcker olja. Så jag ska stanna två gånger på vägen och fylla på oljan som pappa var och lämnade idag till mig. Och först skulle han ta med sig en brandsläckare med, men sen ångra han sig och sa att om bilen börjar brinna så är det bättre att jag låter den brinna. Gud vad säker jag känner mig när jag riskerar att bli uppeldad och alla mina julklappar likaså när jag ska bege mig hem. Haha. Men jag får väl hoppas jag överlever, men man vet aldrig om pappa överdriver eller talar absolut sanning. :S


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0