söndag 14/9

Jag skrev detta: 2008-09-14 Klockan: 08:49:31
En liten sammanfattning av helgen.. Älskling kom hem, vi åkte hemhem för att träffa mamma och pappa men eftersom de hade blivit bjudna till grannarna så gick dom dit och vi åkte hem direkt när vi kom hemhem. Hämtade upp Simon på vägen tillbaka för att peppa oss för lite fest. Så det blev en "boysnight" vilket var kul. Kvällen slutade dock inte bra för en viss person, vilket man kunde ha räknat ut,. Men att jag skulle behöva skura golvet 05:20 på lördagsmorgonen hade jag aldrig anat. Åkte upp till A6 lite på förmiddagen och handlade mat. Köpte en sladd på ONOFF som löste problemet med digitalboxen. Äntligen. Jag och älsk lagade mat och hyrde film, för att sedan åka in till stan och se Patrik 1,5. Gud vad bra den var! Sen är jag visserligen inte någon person som är anti svenska filmer, men den här är verkligen sevärd. När bion var slut ville jag se den igen. :)

Nu tog jag mig själv i kragen och bestämde mig för att gå upp åtmindstånde klockan åtta, för annars får jag aldrig in den rutinen till veckan. Idag är det plugg som gäller. Men först ska pappa komma hit vid elva för att skruva lite här i lägenheten igen. Och sen ska jag och max mysa, tills han åker med tåget vid fem igen, vilket kommer göra att jag gråter floder. Det känns verkligen fruktansvärt när han åker ifrån mig på söndagskvällen. Men sen känns det också underbart när han kommer hem på fredagskvällen. Och han kommer ju trots allt nästa helg. Tur är väl det.

Och om en vecka idag är det dags att flytta hem ett tag, eller rättare sagt tre veckor. En underbar period med praktik ligger framför mig när jag har klarat av den här veckan med tenta och föreläsningar. Det ska bli jättespännande att komma in i klassrummet som lärarstudent. Jag får bara hoppas att jag får hålla i lite lektioner och så, annars lär det bli VÄLDIGT tråkiga veckor för mig. Men jag måste ringa min handledare idag eller imorgon för att se hur han är framför allt, och se lite vad han har tänkt att jag ska göra under de här tre veckorna.

Men jag måste ju såklart komma hem på helgerna, för att ta post och kolla till lägenheten. Och förhoppningsvis, ifall max kommer hem några helger framöver, mysa med honom. Men nu är det väl dags för mig att ta en dusch och göra mig iordning.

Puss och hej, leverpastej (är äckligt)

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0