tisdag 16/9

Jag skrev detta: 2008-09-16 Klockan: 19:39:25
Sitter här och kollar igenom lite bloggar och sådär när jag vet att jag borde plugga. Men samtidigt så gick jag igenom begreppen med Jonna igår och konstaterade att vi kunde i alla fall hälften, och så gick jag igenom begreppen med Helena och Mira idag och jag konstaterade att jag kunde mer än hälften, eller rättare sagt nästan allt. Jag brukar ogilla att hjälpa folk när det gäller att träna på prov när personen i fråga inte har ansträngt sig speciellt mycket. Alltså är det så att någon har kämpat med något ett tag men inte kommit fram till svaret så är det självklart att jag hjälper dem, men om det är av ren lathet så är jag ganska "osjysst" av mig och vägrar hjälpa till. Men i vilket fall som helst så hjälpte jag dem, eller rättare sagt vi gick igenom dem tillsammans och jag såg det mer som en övning för mig, jag fick ju ett gratis förhör. Så jag var lite egoistisk samtidigt som jag hjälpte någon annan. Jaja, jag vet inte riktigt vad jag ville komma med det där, men ändå.

Idag är det tisdag igen, och det betyder heldag på skolan, vilket som vanligt var helt okej. Eller en föreläsning var otroligt rolig. Hon, alltså föreläsaren, hoppade upp och ner som en studsboll i rummet i en och en halv timma och fick oss alla att skratta. Tänk om man hade fått tio procent av den energin och det engagemanget. Det är en riktigt bra lärare, enligt mig. Men jag är säker på att andra tycker olika. Men en bra lärare för mig är någon som är engagerad, är personlig och talar om erfarenheter.. Det gör det intressant. Efter gruppdiskussionen så hade vi "redovisning" så som alla andra tisdagar. Men det hettade till lite extra för boråsaren som har åsikter om allting, jag säger verkligen inte att det är fel. Det är jätteroligt, men ibland kanske man borde vara lite mer passiv. Jag tror att jag hänger mitt emellan passiv och aktiv, vilket är mitt mål. För jag vill inte gå tillbaka till att vara den där som alltid säger vad jag tycker och tänker precis hela tiden, för sådana personer kan uppfattas vara lite jobbiga. Men jag skulle ändå säga att jag är den som pratar mest i min studiegrupp och rankad kanske femma i de andra små grupperna. Fy på mig. Jag måste försöka lugna ner mig, alla behöver faktiskt inte veta min åsikt om allting. Sedan ringer ju självklart min telefon som jag, fattar inte hur, har glömt att stänga av. Pinsamt! Jag ville be om ursäkt för alla men jag fick liksom inte tillfälle att göra det. Men Margareta, mentorn, såg inte sur ut på mig. Så jag hoppas att hon förlät mitt misstag, kommer aldrig att hända igen, hoppas jag.

Fick blomsterbud av Svensk fastighetsförmedling innan, otroligt onödigt men ändå lite fint. Så nu betraktar jag de söta blommorna på mitt skrivbort. Tackar, tackar.. Idag pratade jag med min handledare Kaj också. En otroligt trevlig och ganska ung kille, har jobbat som lärare i fyra år. Han var väldigt positiv till att jag skulle komma och tyckte nog att det skulle bli ännu roligare än vad jag tycker. Men han peppade mig väldigt mycket också, så på måndag gäller det. :) Det ska verkligen bli jättekul, och nu när jag har pratat med Kaj och så med så är jag ännu mer peppad. Snackade i över en kvart med honom om hur vi skulle kunna göra under veckan och så. Men måndag blir ingenting speciellt. Det blir helt enkelt så att jag ska hänga på honom hela dagen på alla lektioner och så får vi snacka lite i slutet av dagen. Så någon egentlig introduktion kommer jag inte få, pang på direkt. Så får jag hoppas att jag kan hålla i något under de här veckorna, och att jag får följa med någon lärare på en biologi/kemi lektion också, men vem vet? Jag kanske ändrar mig och vill ha något av so-ämnena efter de här veckorna? Det återstår att se, jag har ju trots allt två år på mig att bestämma mig. :P

Men nu får jag väl plugga lite, och som vanligt se på tv och äta lite mat. Sen blir det sängen och upp tidigt för att plugga lite till innan jag ska åka till min första högskoletenta. :)



"Tänk på att människor kan glömma vad du har sagt, de kan glömma vad du har gjort men de kommer aldrig, aldrig glömma hur du fick dom att känna sig!!!!"

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0