Att må bra...

Jag skrev detta: 2009-12-17 Klockan: 16:36:18
De senaste veckorna har jag haft ont i huvudet, kännt mig illamående och varit supertrött. Framförallt gäller detta eftermiddagar och kvällar vilket går ut över mycket. Idag ringde jag till vårdcentralen för att jag tänkte att jag kanske kan få en tid för att kolla mina blodvärden. Svaret blev att jag ska ringa imorgon vid halv åtta för att se om jag kan få en akuttid. Jag kan alltid hoppas på att jag får en så att jag hinner till skolan innan föreläsningen börjar, men antagligen lär det vara fullt av människor som ringer på morgonen som det brukar.

Jag vet delvis varför jag mår så dåligt. För det första så tränar jag ingenting just nu vilket gör att jag inte kan somna på kvällen. För det andra så äter jag inte speciellt nyttigt eftersom jag försöker att äta upp resterna ur kylen och frysen innan jag åker hem under julen. Men träningen och maten har länge blivit sämre och sämre. Det var flera månader sen jag tränade och åt (inte riktigt, för jag tycker att jag äter bra hela tiden men) PERFEKT. Så varför skulle jag må så dåligt nu om det inte berodde på mina blodvärden eller något? Jag tänker att det är bättre att jag testar och ser om det visar något än att inte göra någonting.

Men efter allt julstök och nyår så är det dags för skidresan i Sälen och det blir mitt avstamp. Min träning och goda kost går i perioder på grund av att jag stessar upp mig för saker i skolan och sidosätter hälsan ett tag emellanåt. Men nu ska jag ta nya tag igen och vad passar inte bättre än en vecka med skidåkning flera timmar per dag. Ja, det kommer bli härligt!

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0