Att skapa ordning i oordningen...

Jag skrev detta: 2009-12-16 Klockan: 19:33:42
En gång i halvåret ungefär så hämtar jag ner alla lådor med olika toalettartiklar från vinden och försöker organisera sakerna i olika lådor. Detta är helt hopplöst men jag känner att jag måste försöka få lite ordning fast när jag är färdig är det ingen ordning ändå. Tvålar, shampo, smink, parfym och lotion. Allt möjligt huller om buller. Och när jag åker till Ullared köper jag på mig saker som jag behöver för att ha ett litet lager hemma, men sen kommer det nya produkter och jag glömmer bort vad jag har hemma. Så jag har femton olika tvålar när jag bara behöver en. Hopplöst!

Men nu har jag sorterat ett tag men jag har tagit en paus. När jag vet att jag inte kommer att bli nöjd eftersom det är ganska omöjligt att få det i den ordningen jag vill ha det i så är det segt. Målet för organiseringen idag var i alla fall att hitta mina julörhängen och det har jag gjort. Jag har tre par som jag kommer att använda flitigt nu de dagarna som kommer innan och efter jul.

Idag hittade jag en stickad grå "klänning" som jag tänker ha på julafton. Har ett par röda leggings och gråa benvärmare som jag tänkte ha till. Nu är det bara ett svart linne till nyår som fattas så är jag lugn över julhelgen.

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0