Plugget går trögt men jag diskar och städar i alla fall :)

Jag skrev detta: 2009-12-14 Klockan: 14:41:13
Jag håller fortfarande på att skriva mina kommentarer till eleverna vilket går väldigt segt. Har hållt på sen klockan halv åtta till och från. Jag har fortfarande elva elever kvar, men tre av dem har jag inte fått in uppgiften av så det blir enkelt att kommentera dem. Det är superkul att läsa elevernas minnen och hur de har lyckats få ihop en dikt utifrån det de har skrivit. Vissa är häpnadsväckande bra. Önskar att jag hade kunnat publicera några här men eftersom det är deras personliga dikter så kan jag självklart inte göra det. Håller fortfarande på att tvätta och nu är det alla lakan och påslakans tur. Skönt att få allting iordning innan jag åker hem i jul.

I början av hösten så var jag mycket flitig med träningen men den la jag på hyllan ett tag eftersom jag fick magkatarr och blev stressad. Men nu suktar jag verkligen efter de där träningspassen då jag kan bränna lite fett. Efter nyår blir det nya tag igen tillsammans med Max på Friskis och svettis. Ska bli skönt att komma igång igen och få bort den lilla kulmagen som börjar titta fram och få de där musklerna tillbaka som brukar sitta på mina överarmar.

Det är inte så att jag har svårt att motivera mig själv när det gäller träning längre eftersom jag tycker att det är så pass kul. Men det hade varit skönt att ha Max som går upp för den långa backen tillsammans med mig efter träningen då man bara vill lägga sig ner och dö istället för att orka upp. Ser så fram emot vårens träning, ser dock inte fram emot allt folk som lovar sig själva att de ska bli mer aktiva och börjar gymma i januari. Men förhoppningsvis försvinner en del folk redan i februari, mars så det blir lite lugnare på gymmet.

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0