Det blir inte alltid som man har tänkt sig

Jag skrev detta: 2009-01-12 Klockan: 13:52:13
Måndag 2009-01-12
Lovisa Davidsson


Såhär skrev jag i min blogg i november 2007:

- Inför det svenska nationella provet har vi fått ut ett häfte med olika texter och två av texterna handlar om bloggar. Vi gick igenom häftet igår på lektionen och jag bestämde mig för att återuppta mitt bloggande igen efter (ja vad kan det vara) ett halvårs vila? Detta kommer inte att vara min dagbok som de flesta bloggar (jag känner till) är utan jag kommer istället reflektera över saker som jag har funderat på den senaste tiden. Jag ska försöka att inte vara allt för självutlämnande men jag kommer självklart att skriva om hur jag ser på saker och mina tankar.

Efter att ha kollat på min blogg så kan jag verkligen konstatera att jag inte alls har skrivit så som jag har tänkt mig att skriva. Dels för att ibland så kommer jag inte på något viktigt att skriva om, dels för att jag vet att det är få som läser min blogg men de som gör det gärna vill läsa om min dag. Så hur ska jag göra nu då? Jag får väl helt enkelt göra så att när jag kommer på något bra att skriva, som är relevant för den här bloggens titel det vill säga livets tankar så får jag väl skriva om det, och annars så kommer det vara en helt vanlig "dagbok".

Men något annat som jag har tänkt på är en sak som Blondinbella sa häromdagen (kan inte hjälpa att jag kollar in hennes videodagbok, så knäppt) att i bloggen ska man vara personlig men inte privat. Men frågan är hur många som egentligen kan skilja mellan dessa två. Jag vet att jag har väldigt svårt att göra det och jag blir ofta aldeles för privat oavsett vad det gäller för jag älskar att prata och säga vad jag tycker och tänker och det spelar ingen roll vem det är jag pratar med. Men jag har verkligen försökt att skärpa mig när det gäller just det och jag tror att jag har lyckats att inte göra det lika mycket som jag gjorde innan.

Vad försöker jag då säga med detta inlägget? Jag antar att jag vill säga att det blir inte alltid som man har tänkt sig och man vet inte alltid hur det kommer att bli.


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0