Fullspäckad vecka...

Jag skrev detta: 2009-01-21 Klockan: 16:35:37
2009-01-21
Lovisa Davidsson

Denna veckan går jag i skolan alla dagar.. Eller jag var ju ledig idag men vi fick ju en gruppuppgift till på fredag så vi var ju i skolan idag också. I måndags så åkte jag med Bogis ner till Gislaved för att se utbildningsmässan och träffa lite gamla kompisar. Vilket både var trevligt och mindre trevligt. Det var kul att se gamla lärare och självklart treornas show. Dock var den inte lika bra som vår men vi var mer kommersiella så det kan ju bero på det. Killarna körde en backstreet boys låt i alla fall som var hur kul och bra som helst. :)

Men sedan så påmindes man om ryktesspridningen i gymnasiet när jag, max och vickan fick reda på att det pratas om att max och vickan BRUKAR ha sex. Hur sjukt är det då?Håller med Vickan, "jag trodde att vi hade gått ur gymnasiet...", men det sjuka var ju inte att ryktet fanns, det sjuka var att de som vi har gått i samma klass med trodde att det var sant?! På tisdagen var det dags att åka upp till Jönköping för det var föreläsningar. När jag kom till Göllingstorp så stod det en lastbil och blockerade vägen eftersom den hade glidit ner för backen. Jag tänkte att här kan jag ju inte stå så jag körde helt enkelt ut på åkern och körde förbi den, och fortsatte i lugn och ro. Men jag fick ta det lugnt för det var otroligt halt.

Efter skolan så kom Max hit och jag kan här med meddela att vi är så kallade sambos. Så han packade in alla sina saker i lägenheten och sedan åkte vi och handlade. Men idag är det onsdag och Simon har kommit upp hit för att Max och han ska ut ikväll igen som alla andra onsdagar. Imorgon kommer Amanda, Catharina och Louise hit och så ska vi ha en liten tjejkväll. På fredag kommer Julia upp och sover här för att på lördagen ska vi in till Jönköping när Alle och Jocke har kommit upp hit. Jag, Alle och Julia ska göra en såndär "modell-grej" som ska bli väldigt intressant. På fredag måste jag alltså fixa naglarna och välja kläder till lördagen. Har ingen aning om vad jag ska ha på mig och man får ju ha med sig tre ombyten. Men man har bara 45 bilder och jag vill ju att några av dem ska bli bra så att man kan köpa dem.

Efter fototagningen ska Julia åka hem och jag, Max, Alle och Jocke ska hitta på något eftersom Jocke har permission. Så man kan säga att hela min vecka är väldigt fullspäckad. Försöker samtidigt som jag träffar alla vänner och går i skolan träna inför tentan som jag har den 20 februari eller vad det nu var. Grammatik! Det är verkligen skitsvårt men jag ska försöka lära mig. Den ena läraren sa visserligen att mellan 80 och 90 procent av alla som gör den tentan kuggar första gången. Men det hade ju varit kul ifall jag var en av dem som inte gör det.

Den här delen av kursen är något som jag bara vill få överstökat så jag slipper att tänka på det tills nästa grammatikperiod som är nästa vår. Usch! Men okej, det är väldigt viktigt och självklart lär man sig otroligt mycket som är bra att kunna som svenskalärare även om det inte är den sortens grammatik som jag ska lära ut. Man utvecklar ju sitt språk och skrivande hela tiden när man går på högskolan så det är ju väldigt bra att kunna grammatiska grunder, men det betyder inte att det är roligt.

Nu tänkte jag att jag ska sätta igång med maten och sedan ska jag plugga lite grammatik när killarna har åkt och slappa framför tvn. Jag ska försöka lugna ner mig lite eftersom den här veckan är lite stressig som sagt. Men det är samtidigt kul att man hittar på en massa saker hela tiden.

(Min lilla logga fungerar inte för tillfället.. Fråga mig inte varför..)

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0