Goda nyheter...

Jag skrev detta: 2009-01-28 Klockan: 12:13:56
2009-01-28
Lovisa Davidsson


Idag var det dags för ett sånt där efterlängtat (not!) besök till stolen igen. Visst är det ganska obehagligt när man ligger där och blir granskad med en lampa. Men samtidigt förstår jag inte varför unga tjejer har så svårt för att ta sig till mottagningar och göra en rutinkoll. Det är väl meningen när man blir äldre att man ska gå till en gynekolog en gång om året för att se så att allting står rätt till och så att man inte har livmoderhalscanser eller något. Men allting såg bra ut för min del och jag gick glatt därifrån.

Igår kom mina kursböcker, eller ja, alla utom en. Och mina planer var då att jag alltså skulle gå till Akademibokhandeln och köpa den idag, så jag bar med mig fyra gamla kursböcker för att jag skulle lämna in dem så jag i alla fall kunde få 600 kronor tillbaka och sedan köpa den nya boken. Men nej! "Vi har slutat att ta emot begagnad kurslitteratur nu efter årsskiftet" What?! Varför skulle man börja med en sån grej? Begagnad litteratur borde ju sälja som smör i solsken? Eller vill alla köpa dubbelt så dyra nya böcker? Det tror jag inte. Hela idén med att man kan lämna tillbaka böckerna när man har använt dem är ju jättesmart. Ja, jag tänker INTE köpa fler böcker där.

Dagens inköp kommer från Indiska och är två tekoppar som är svarta och gröna, ett pennfack i grönt och en liten "portmonä" eller snarare en liten tygpåse som jag ska använda när jag är ute till att ha mina kort i. Idag kommer tydligen Pontus hit och de ska antagligen gå ut, får se om jag orkar följa med. Det hade varit skönt att sitta hemma eftersom jag ändå inte ska dricka för det lär det bli tillräckligt av på lördag.

Har ingen aning om hur många vi kommer bli här i vår lilla etta men vi har typ bjudit in 20 pers, men sedan är det ju alltid hälften som inte kommer så då kanske vi blir en lagom skara. Oliver och Jenny kommer upp på fredag och stannar till söndag så det ska bli trevligt att träffa dem också, det händer ju inte så ofta. Eller jag har nog aldrig träffat Jenny på riktigt och dom har ju varit tillsammans i ett halvår nu eller nåt. Men på fredag är det i alla fall dags för en tjejkväll hos Jonna med Linda och Sandra vilket ska bli mycket trevligt. När vi inte alls går ihop längre så träffas vi väldigt sällan.

Borde plugga lite nu, skriva essän i alla fall.. Ja, får se hur jag gör...


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0