Oplanerad sovmorgon och sen frukost...

Jag skrev detta: 2009-01-12 Klockan: 13:36:45
Måndag 2009-01-12
Lovisa Davidsson

Försov mig idag. Ställde klockan på sju men vaknade inte innan elva. Så jag slängde mig in i duschen. Kokade ägg, blåste håret och strök en skjorta på samma gång. Åt frukost och kollade på ett vänner-avsnitt när jag insåg att jag var tvungen att gå till bussen om jag skulle hinna till skolan innan lektionen började. Men insåg i samma stund att jag inte skulle kunna äta lunch innan klockan fem och det skulle bli stressigt om jag gick. Eftersom den inte var obligatorisk så ringde jag till Max för att få lite stöd i mitt beslut. Och jag bestämde mig för att stanna hemma och göra hemtentan istället. Så nu tänkte jag att jag skulle sätta mig och plugga lite. Få något gjort på den i alla fall. Inte för att det tar så lång tid att göra klart den men ändå.

Jag hoppades på att en kursbok som jag har beställt till nästa kurs skulle ha kommit idag så jag skulle kunna börja läsa i den snart men det var ingen post idag. Den kommer väl senare i veckan. Och förhoppningsvis också studiebidraget. Det hade varit skönt att åtmindstånde veta att jag har pengar på kontot även om jag inte ska göra mig av med dem. Men jag måste ju såklart köpa alla andra kursböcker till svenskakursen som kommer gå på över 2 000 kronor. Men det är så det är. Jag betalar ju pengar för att gå en utbildning så om jag inte skulle lägga pengar på att köpa böcker till den så vet jag inte vad jag skulle lägga pengarna på.

Kanske kommer Max hit idag. Han visste inte riktigt om hans mamma tyckte det var okej att sova ensam i huset men om det är det så kanske det kan bli lite mys med honom ikväll. Jag har aldrig känt mig så trygg med någon som jag gör med honom. Det är bara helt underbart att krama om honom och vara helt avslappnad. Men så var det självklart inte i början. Shit vad nervös jag var de första månaderna som vi  var tillsammans, och hela tiden rädd för att göra någonting fel som skulle få honom att inte gilla mig. Men då fick man ju också allt pirr i magen på köpet och det är ju en underbar känsla. Det går ju över efter ett tag men ibland så får man några fjärilar i magen och det påminner en om just hur lyckligt lottad man är.

Nu är klockan redan halv två men det känns aldeles för tidigt att äta lunch även om jag borde ha gjort det för länge sedan. Men jag åt ju frukost för bara en timma sen. Inte för att jag inte är hungrig för det är jag jämt. Men det känns lite tätt imellan (stavas det imellan eller emellan, båda två ser helt fel ut, och jag som ska bli svensklärare haha) att äta redan. Jag får se hur jag gör. Jag vill ju ändå hålla mig till någon slags rutin även om jag försov mig. Men jaja. Idag börjar Catharina högskolan och Jocke har ryckt in i lumpen. Lycka till båda två :) 


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0