Tvätt och hamburgare...

Jag skrev detta: 2009-01-27 Klockan: 18:39:58
2009-01-27
Lovisa Davidsson

Idag är det lönedag och 2700 kronor har letat sig in på mitt konto efter julens bestyr på ålderdomshemmet. Men tyvärr har jag redan shoppat för 300 på rean (hittade dock väldigt bra saker) och resten är väl meningen att jag ska spara. Usch, på ett sätt tycker jag om när pengar kommer in på kontot, men samtidigt är det förödande att se hur det bara töms med pengar när hyra, el, comhem, telefon, buss, mat och allt annat ska betalas i slutet av månaden. Så i slutänden så har man ändå bara kanske 2000-3000 kvar som ska räcka i tre hela veckor! Och när man tänker på att man lånar väldigt mycket av de pengarna så blir det ännu jobbigare att tänka på.

Jag såg på Oprah idag och det handlade om alla de mammor som försöker hinna med alldeles för mycket själv. En mamma hade varit så stressad att hon hade glömt att lämna sin tvååring på dagis och åkt till jobbet. Vid fyratiden hade hon slutat och då såg hon att sin dotter satt kvar i bilen och var död. Hon hade dött av värmen i bilen eftersom det var 35 grader varmt ute och hon hade suttit där i åtta timmar. Fy fan vilken panik! Hennes hud hade börjat trilla av av värmen och usch. Sedan var det en massa mammor som ringde in till programmet och berättade om mindre allvarliga men ändå hemska saker som hade hänt dem eftersom de var stressade. Nu ska jag inte sitta här och påstå att jag är en sönderstressad mamma, men ibland känner jag mig som det. Och jag tror att många känner igen sig i att man jämt är alldeles för stressad. Jag borde nog ta tag i den där boken och sätta den i praktiken snart. Måste bara hitta en "hurtsh" (hur stavas det?) som passar till mitt skrivbord så kan jag bli vardagseffektiv sedan.

Idag har jag och Max handlat en massa mat igen, han lagade hemmagjorda hamburgare. Det blev väldigt gott och jag börjar sakta men säkert bli av med min ogillande mot dem (eftersom jag åt det varje fredag hur länge som helst åt det när jag var liten). Det är tvättdag idag också och jag försöker lära Max hur man tvättar. Men jag tror faktiskt att han kan det lika bra som jag men det är bara det att han inte vill göra det och därför låtsas han som att han inte kan. Men eftersom jag nu har visat honom allt, kanske ska skriva en liten lista som han kan gå efter?, så finns det inga ursaäker för varför han inte skulle kunna tvätta. Men nu verkar det som att han inte gör någonting här hemma. Men han är verkligen helt underbar och hjälper till jättemycket. :) Nu är det dags att gå ut och gå igen och kanske ska se något på tv och plocka upp tvätten från tvättstugan.


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0