Bakis och grammatik...

Jag skrev detta: 2009-01-30 Klockan: 09:56:01
2009-01-30
Lovisa Davidsson


Idag är jag ledig och vi har precis ätit klart frukost på sängen som jag har fixat. Igår var det en hyfsad dag. Jag, Max, Pontus och Catharina var ute i onsdags och trots att jag bara drack typ fyra cider så var jag bakis igår. Som vanligt. Gick upp på morgonen och var pigg men illamående efter nästan sex timmars sömn. Skippade frukosten och packade två mackor i väskan. Efter en lång bussresa så gick jag av vid Brunnsparken och tog en skön promenad till skolan. Gick upp tre trappor och hade grammatik i tre timmar som faktiskt gick snabbt till min förvåning.

Våra grammatiklärare är minst sagt speciella. Den ena är flummig men väldigt trevlig och rolig. Den andra är duktig och rolig men hon anspelar på sex hela tiden. När vi skulle göra några övningar med satsdelar så hade hon i övningsexemplet ordet mjukporr. Hallå? Så när vi skulle gå igenom övningarna så sa hon: Ja, mjukporr är ju lite lugnare sex och hårdporr är ju mer med stövlar, piskor och tortyr och sånt. Men gud, vi går ju på högskolan? Om det är någon som inte vet vad skillnaden mellan de två är så får den väl ta reda på det, det är väl ingenting man tar upp på en grammatiklektion på högskolan? Och hon tar upp fler exempel för varje lektion som går. Hon har tex. nämnt gynekolog, annorlunda massage och bordell. Man kan ju inte göra annat än att skämmas när sånna saker tas upp.

Mina planer för dagen är att skriva klart inlämningen som ska in idag, städa lägenheten och trapphuset så att jag slipper göra det imorgon innan alla kommer och sedan är det tjejkväll som gäller. Skulle vilja träna på grammatiken lite men det får kanske bli imorgon istället? Det är ju så tråkigt. Men det är bara 21 dagar kvar och jag vill ju inte köra. Men samtidigt, om jag gör det så är jag inte ensam om det och det är lugnande. Men att bli av med den hade varit suveränt. Men jag har förhoppningar eftersom jag inte har tränat någonting hemma än men efter varje lektion så trillar fler poletter ner. Jag börjar, tro det eller ej, förstå. Men jag tänkte att jag skulle skriva en massa lappar och sätta upp i lägenheten så att man hela tiden repeterar lite i taget. För då kanske det går in tillslut? För det är inte ofta som man blir sugen på att sitta och slå upp alla papper och böcker på en gång. Så det kanske är ett bra knep? Men jag skulle behöva få hem den sista kursboken snart också så att jag kan vara väl förberedd till tentan. Hoppas att den kommer nästa vecka...


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0