Vänner...

Jag skrev detta: 2009-01-28 Klockan: 15:10:44
2009-01-28
Lovisa Davidsson


Idag är det Gustavs födelsedag och jag ska skicka iväg ett litet grattis till honom snart. Dock fyller han 19, inte 20. Jag kan verkligen inte tänka mig att jag snart är 20, eller ja, om fem månader. Det känns jättekonstigt. Jag tror att jag på något sätt fortfarande känner mig som 18. Alla som är 20+ är ju så gamla, men snart är ju jag det. Men det ska bli skönt att komma in på lite fler klubbar, eller oftast är det ju 21 då men 20 är ju nära, och om man är tjej så brukar det ju gå. Och handla på systemet får man, så slipper man känna sig besvärlig när man frågar kompisar om de kan köpa ut. Eller när man ska äta en middag med Jocke och Alle och kanske vill ha en flaska vin till maten så behöver man inte tänka på det en vecka i förväg för att kunna få det utan då är det bara att gå ner och köpa.

Men det här med åldersgränser tycker jag är ganska sjukt egentligen. Tänk när man står på kåren och snackar med någon internationell person, och så ska man förklara att: - Ja, i Sverige förstår du så får man gifta sig, skaffa barn, gå på krogen och köra bil när man är 18 år men jag får inte köpa en flaska vin och ta med mig hem för då är jag minderårig. Jo, så är det förstår du. Sjukt! Okej, jag förstår att det måste finnas regler men alltså, då borde de vara vettigare. För de som är minderåriga (inkluderar mig) får ju tag i alkohol ändå och jag tror inte att det hade varit mer 18-åringar som skulle köpa ut än vad det finns 20-åringar idag. För det är hur många som hellst som köper ut. Hade varit mycket enklare om alla hade skött sig själva.

Smsade med Catharina precis och hon skulle tydligen på någon förfest och sedan till kåren, så jag får se om jag följer med. Så kanske jag kan möta upp Max och Pontus senare. Det hade varit kul att få träffa lite folk. Men mitt krav är att jag i alla fall måste börja skriva på inlämningen som jag fortfarande inte har gjort eftersom jag har suttit fastklistrad vid vänner i två timmar. Det är ju så bra! Och nu har Joey blivit kär i Rachel också. Haha, besatt håller jag på att bli. Men jag kan inte se det så ofta eftersom Max sitter fastklistrad vid sitt PS3 hela dagarna. Men förhoppningsvis så får han anställning snart. Men jag läste i tidningen att det var en städfirma som hade sökt personal som skulle jobba halvtid. 400 personer hade sökt tjänsten! Vart är världen på väg? Jag hoppas verkligen att den här krisen inte håller i sig så länge till men det lär den väl göra.

Det är tydligen folk som avbokar sina klipptider för att de ska spara pengar sa Mia när vi var uppe i Trosa. Men hur desperata kan människor vara? Om dom inte klipper sig så kommer ju salongerna också stänga och då kommer frisörerna också söka jobb och tävla om jobben med de redan arbetslösa. Man måste ju försöka att hålla igång de företag som finns i Sverige för att det inte ska bli ännu värre? Och appropå det så behöver jag nog boka en klipp och färgtid hos Kikki igen. Men det är ju lite smådyrt. Men om jag bokar den så jag får den i mitten av februari eller i slutet så blir det nog lagom. Vill prova något nytt någon gång. Det säger jag jämt men det blir hela tiden samma frisyr efter ett tag i alla fall. Är så sugen på att klippa det kort på ena sidan vid örat. Det är så snyggt! Men jag får väl se hur det blir. Först behöver jag ju ha en klipptid. :)


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0