10 mars

Jag skrev detta: 2009-03-10 Klockan: 19:55:42
Idag har jag verkligen haft fullt upp för en gångs skull. Föreläsning vid halv nio till elva om betyg som var seg men intressant. Sedan skulle vi egentligen stanna kvar till halv tre men det var fritt arbete så vår grupp samlades redan vid elva och snackade i typ tjugo minuter om det vi behövde snacka om. Sedan åt jag lunch med Emma innan jag åkte hem. När jag kom hem vid tio över ett så bytte jag om och gick direkt ner till gymmet. Tränade mage och armar i 50 minuter och sedan gick jag till banken och aktiverade mina nya kort till mina nya konton.

Jag hade tid hos vårdcentralen klockan tre så jag gick dit och sa hej igen eftersom jag har varit där typ fyra gånger sen jag flyttade hit. Men jag fick antibiotika som jag ska äta morgon och kväll i tre månader nu för att bli av med min acne som jag har haft i sex år nu. Ska bli så sköt ifall det funkar! Men jag blev ju mindre glad när jag fick betala 500 kronor för den på apoteket. Men det får det väl vara värt. Hoppas jag? Sedan köpte jag små plastflaskor som Carro hade med sig till gymmet igår. Superbra eftersom man kan ha shampo, balsam, tvål och lotion i dem och ta med till gymmet eller när jag ska åka hem en helg eller vad som helst och slippa kånka på alla stora flaskor. Jag och Emma bokade in oss på melodifestivalpasset på fredag också. Ska bli jättekul faktiskt. Får se om jag tränar imorgon efter att vi har varit i Ullared. Jag tror att jag tar en sväng till gymmet men jag måste plugga också eftersom vi ska läsa upp sagorna på onsdag som jag knappt har börjat att plugga på.

Efter apoteket så gick jag och handlade och kånkade hem maten och la in den i kylskåpet och åkte direkt till Erikshjälpen för att lämna mina gamla skor och några t-shirts. Eftersom jag skänkte något så fick jag kaffe och en smörgås gratis så det var perfekt. På Erikshjälpen hittade jag också lite grejer. En svart liten väska som jag kan ha på fest för 25 spänn. :) Sedan köpte jag Rasken av Vilhelm Moberg, Moa Martinssons kungens rosor, august stindbergs tjänstekvinnans son, grottbjörnens folk och sagosamlingen tusen och en natt. De fem böckerna kostade 36 kronor så det var ett klipp. Men imorgon så blir det ännu mer billig shopping eftersom vi ska till Gekås. Jag har skrivit värsta handelslistan så jag hoppas att jag hittar allt. Vi tar en sväng förbi Ryda för att byta till mammas bil eftersom den är disel och billigare och sen får vi byta bil på andra hållet.

Just nu har vi väl egentligen inte så mycket i skolan men det känns ändå mycket eftersom man får ha många bollar i luften. Vi ska göra fem uppgifter denna kursen så jag måste verkligen börja med grejerna imorgon. Men ikväll blir det tv och så ska jag brodera klart mammas tavla så jag kan ge henne den imorgon när vi ändå åker hem. Men jag känner mig väldigt nöjd med dagen för jag har hunnit med så mycket! :)


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0