7 mars

Jag skrev detta: 2009-03-07 Klockan: 15:36:31

Okej, då får jag väl ta upp bloggandet igen då. För det första så har jag ju haft den älskade grammatiken i skolan som har tagit upp så mycket tankar men nu när jag fått godkänt på den tentan så kan jag slappna av lite mer. Nu har vi börjat med språkinlärning, läsning och skrivning skulle man väl kunna säga. De här två första veckorna har känts helt meningslösa när det gäller skolan för att lärarna har bara tagit upp sånt som är självklart eller sånt som man kan läsa sig till i böckerna. Visserligen går vi bara typ tre förmiddagar i veckan men att bara åka dit känns onödigt när man inte får ut något av det. Men nu ska vi läsa en bok som heter språkutveckling under skoltiden som vi ska göra en mindmap på typ i olika grupper. Sedan ska vi läsa en annan bok som heter reflekterande läsning och skrivning som vi ska ha ett seminarie på. Sedan ska vi berätta sagor och läsa högt för varandra också. Så det är ändå lite på gång i skolan.

För två veckor sedan började jag och Max med en detox-kur som går ut på att man bara ska äta frukt och grönsaker i två veckor. Jag måste erkänna att det bara dröjde tre dagar innan det blev tråkigt och vi bestämde oss för att börja med GI direkt istället. Och jag måste säga att det fungerar jättebra :) Jag har inte fuskat speciellt mycket, några salta kex, ris och ett hamburgebröd har väl slinkit igenom men ändå. Men eftersom jag och Max var och köpte gymkort på Friskis&Svettis så känns det som att vi kanske kan fuska lite.

Så i måndags köpte vi alltså gymkort och vi var och tränade både måndag, tisdag, onsdag och torsdag. Max åkte hem igår men jag gick till gymmet då också men idag har jag tagit en vilodag. Jag skulle egentligen gå ut och gå men jag tror jag struntar i det för jag har så ont i mina lårmuskler så de kan få vila en dag så går jag och kör lite kondition på gymmet imorgon istället. Men det känns helt underbart. Bara jag har gått utanför dörren och är på väg till gymmet så känner jag mig som en bättre människa. Passen på gymmet går jättefort efter uppvärmningen som kan vara lite kämpigt. Nästa vecka tror jag att jag ska följa med på några pass med tjejer i svenskagruppen också.

I onsdags var jag och Max på banken och fixade ett gemensamt konto så att vi kan ha bättre koll på allting och så förde jag över mina konton hit till huskvarna istället. Problemet är bara att nu kommer jag inte åt mina pengar så jag har lånat pengar av Pontus för att jag ska kunna handla lite mat. Och sen bär det av till Ge-Kås på onsdag med Emma och då behöver jag ju pengar så jag kan köpa upp ett lager av underkläder, tvål, träningskläder och en massa annat.

De senaste veckorna har jag sovit ganska oroligt och jag vet inte varför. Delvis beror det väl på att jag har så mycket magknip hela tiden och de håller i sig. Men jag drömmer om en massa gamla kompisar från högstadiet hela tiden och att jag bråkar med alla. Har ingen aning om varför. Får väl hoppas att det går över..

Idag har jag en lugn dag som sagt och jag har legat framför tvn sedan jag gick upp i morse. Men jag ska snart fixa iordning mig eftersom det är dags för melodifestivalen hos Jonna och sedan Kåren. Åland och Jonna var ju här igår på tjejkväll men när man har tid så måste man ju se till att träffas. Och nu har jag all tid i världen eftersom inte Max är hemma. Det var meningen att han skulle vara hemma i helgen och det har han ju varit. Men inatt så vaknade jag av att det lät som om regn bara öste på mina fönster. Men när jag blev mer vaken så fattade jag att det måste vara någon som stod ute och kastade sten på mina rutor. Jag hissade upp persiennerna och utanför på gatan står Max och Pontus. Så jag fick gå ner och öppna dörren åt dem.

Då får jag reda på att Max skulle följa med Pontus familj till Idre idag. Det fanns ju inte så mycket jag kunde säga om det och det är väl självklart att han ska åka på skidsemester, speciellt när han nästan åker med gratis. Så de packade hans grejer vid ett på natten och idag åkte de hemifrån vid tolv. Så nu dröjer det 8 dagar innan jag får se min älskling igen och det är jättejobbigt nu när vi bor ihop och träffas hela tiden. Men självklar ska han åka. Men jag kommer sakna honom så otroligt mycket.

Så är det. Men nu ska jag väl gå och duscha och fixa mitt korta hår, är fortfarande lite ovant men jag trivs i det så mycket. Nu snöar det helt plötsligt, när det precis har blivit vår förresten?! Hur konstigt är inte det?


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0