Boksug...

Jag skrev detta: 2009-10-27 Klockan: 17:46:39
Är fast i "Slumdog Millionaire". Tur det eftersom jag måste ha läst klart den denna veckan. Såg filmen två gånger för två helger sen i hopp om att jag skulle ha ett hum om boken. Jag kan säga att det finns små detaljer som liknar varandra. ...Men i det stora hela är det två HELT olika berättelser. Nu har jag visserligen bara läst två tredjedelar av boken men än så länge så skiljer den sig mycket ifrån filmen. Det finns spår av händelser ifrån boken i filmen men de är helt omgjorda så att det ska bli en bättre story som film. Filmen måste jag säga är mer spännande, men boken är mycket djupare och berör på ett helt annat sätt. Jag måste säga att jag har blivit ganska blockerad av att jag har sett filmen innan men jag får försöka att tänka bort den då jag läser. En bok som är bra att använda om man som lärare inte vill att eleven ska kunna fuska med läsningen och se filmen. (Inte något ont sagt om att det är dumt att se filmen istället för att läsa boken, tror jag däremot kan vara nyttigt ibland). Så du som tyckte om filmen, det finns mycket nytt att hämta i boken. Läs den.


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0