Core...

Jag skrev detta: 2009-10-05 Klockan: 20:03:07
Eftersom grupparbetet drog ut på tiden så missade jag mitt bokade medelpass idag. Jag stressade hem för att boka ett senare pass. Bytte om och slängde i mig mat på 20 minuter och gick ner till friskis. Först så ville jag inte riktigt välja passet som heter Core för det verkar så himla tufft. Det ska vara koncentrerad träning med fokus på mage och rygg. Men jag ville ha en ganska tidig träning ändå så jag bokade det. När jag tänker core, så tänker jag hard core. Jag tänkte att det skulle vara mer som en militärträning när man kör stenhårt med situps och sånt. 

Men det visade sig vara typ pensionärsgympa med lite styrka (förlåt men det var verkligen löjligt). Vi rörde knappt på oss på uppvärmningen och sen gjorde vi lite situps och rygglyft. Sen tränade vi balansen och det var väl det enda på passet som var lite jobbigt. Sedan var det lite gående fram och tillbaka och avslappning. Och allt detta till orientalisk lugn musik.

Jag måste säga att det passet går jag inte på igen och det får fett underkänt! Men för alla gamla som var där verkade det vara jobbigt. Så jag får väl vänta i si sådär 50 år innan jag kan uppskatta det?

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0