Lycknisbeställning... igen...

Jag skrev detta: 2009-10-29 Klockan: 18:22:23
Efter att ha läst skönlitteratur i snart två terminer så känner jag att jag gärna vill ha de gamla klassikerna hemma så att jag kan ta upp och använda dem när som helst. Dessutom så blir de aldrig för gamla så jag kommer kunna ge dem till mina barnbarn om det är så (om inte tiderna ändras drastiskt). Och när jag ska beställa och alla klassiker kostar 30 kr styck så vill jag ha dem ännu mer. Visserligen i pocket men jag tycker att det är ganska skönt. Så nu har jag gjort en beställning från Lycknis igen, älskar den sidan!

Detta är vad jag beställde:

Romeo och Juliet (Shakespeare, William)
Hamlet (Shakespeare, William)
En midsommarnattsdröm (Shakespeare, William)
Förnuft och känsla (Austen, Jane)
Don Quijote av la Mancha (Cervantes, Miguel de)
David Copperfield (Dickens, Charles)
Pennskaftet (Wägner, Elin)
Röda rummet (Strindberg, August)
Singoalla (Rydberg, Viktor)
Det går an (Almqvist, Carl Jonas Love)
Pappa Goriot (Balzac, Honoré de)
Iliaden (Homeros)
Odysséen (Homeros)
Jane Eyre (Brontë, Charlotte)

OCH lite kurslitteratur:

Fågelflickor och frusna pojkar (Monthan Axelsson, Christina)
Epikanalys (Holmberg, Claes-Göran)
Vår klassiska lyrik (Michanek, Germund (red))

Allt för otroliga 698 kronor!
Och som att inte det vore bra nog så har jag önskat mig det i julklapp. Så jag kommer inte bli förvånad på julafton, men glad :)


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0