Jag vill stoppa tiden och bli bokhora!

Jag skrev detta: 2009-09-28 Klockan: 17:22:50

Den läslusten jag har just nu tror jag aldrig att jag har haft förut. Kanske, då jag var typ 10-12 år för då slukade jag verkligen hästböcker och sånt där på biblioteket, men det är inte riktigt samma sak. Och jag blir bara mer och mer stressad över den mentala lista som jag bygger upp hos mig själv på böcker som jag vill läsa men aldrig kommer att hinna. Då tänker jag att man borde få jobb som bokrecensent för då lär man hinna läsa massor av böcker. Det finns fem tjejer som arbetar med just detta (jag vet inte om de enbart jobbar med det, men det är ju tidskrävande nog kan man tycka). De har en hemsida som heter www.bokhora.se som är väldigt kul att gå in och kika på ibland. De recenserar mycket nytt som har kommit ut och det är alltid kul att ha koll på. Hade inte det varit ett härligt yrke? Att bara läsa en massa böcker. Underbart! Men jag som nu pluggar 150 % och har massor av litteratur att läsa känner att min personliga läsning staffas enormt. Därav min titel "jag vill stoppa tiden och bli bokhora". Någon som känner av samma problem?


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0