Little big planet

Jag skrev detta: 2009-09-23 Klockan: 19:35:55

Tänkte bara göra lite reklam för ett trevligt tv-spel som heter Little big planet. Max köpte det i våras för att vi skulle kunna spela tv-spel tillsammans. Jag har inte varit en jättestor tv-spelsfantast om man bortser från Collin McRay Rally på PS1 och det har resulterat till att jag praktiskt taget inte kan spela några tv-spel. Men detta kan jag spela, i alla fall några banor. Det är länge sen jag satt med det nu men jag har tänkt att sätta igång snart igen och komma framåt. Nej, jag hade gärna lärt mig att spela typ COD4 men samtidigt har jag inte orken att sitta och lära mig alla sätt att styra, samtidigt som det så snabbt blir så svårt så jag bara dör hela tiden. Men jag ska väl ge det en chans framöver också. Måste ju prova på det.



Men Little big planet är ett perfekt spel om man är tjej, eller kille för den delen, och vill spela ensam eller med en kompis. Först börjar man med att modifiera sitt lilla animerade gosedjur så att man är nöjd. Sen börjar man spela och det är ett vanligt plattformsspel där man ska ta sig framåt genom att hoppa, klura ut saker och flytta omkring lådor så att man når upp. Sen går det ut på att man ska samla olika symboler och klara banorna helt enkelt. Men det bästa är att man inte behöver hitta alla symboler för att fortsätta spela utan man kan gå vidare till andra världar på kartan ändå. Något som är lite trevligt är att det är självaste Adam Allsing som förklarar hur spelet går till för en på ett mycket pedagogiskt sätt.

När man har spelat några banor som man inte helt och hållet har klarat så går det jättebra att gå tillbaka och göra om det man har missat. När man har klarat vissa banor och fått olika symboler så kan man också ändra om sitt gosedjur lite, till exempel sätta dit en lejonsvans om man vill det. Det bästa är ju självklart att om man dör så måste man inte göra om allting igen utan man kommer till en "checkpoint". Ett jättemysigt spel som man kan sitta och må bra vid samtidigt som man kan gå in för det och kämpa för att komma vidare.

"Fem av fem toasters"

 


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0