Magkatarr?

Jag skrev detta: 2009-09-08 Klockan: 18:55:05
Led mig igenom föreläsningen nu i eftermiddag men eftersom det varken blir bättre eller sämre i magen vad jag än gör så tänkte jag att jag likaväl kunde gå. Föreläsningen var sjukt tråkig, på mellanstadienivå och med massa jag redan kunde. Så egentligen kändes det onödigt att vara där. Efter föreläsningen så gick jag till apoteket för att kolla om jag kunde köpa något mot magen. Har trots allt hållt på i fem dagar och det blir bara värre. Köpte några tabletter mot sura uppstötningar, trots att jag inte har det, för att hon i kassan sa det. Så nu har jag tagit en sån och så har jag druckit vätskeersättning också för jag känner mig i obalans. Ska få Pepsiduo eller vad det heter av Frida imorgon, ska också gå till studenhälsan och se om dom kan hjälpa mig. Mamma sa att jag kanske behöver köpa medicin för magsår också. Jag vet inte men det är aldrig kul att ha ont i magen.

Nu har vi fått ut ett komplett schema för andra delkursen så jag vet vilka böcker jag ska ha läst till vilken gång och det är jätteskönt att veta. Så kan man läsa dom böckerna helgen innan. Det som är jobbigt är att det kommer komma en tenta på det vi läser och jag är rädd att jag kommer glömma saker. Till exempel från de böcker som jag läste i sommras men jag gjorde ju en sammanfattning av boken så jag har den att utgå ifrån.

Just nu spelar det ingen roll om jag äter eller vad jag äter för det känns ingen skillnad i magen. Men jag tänkte lyxa till det lite och göra pannkakor till kvällsmat. Klockan är ju redan sju så det är väl dags. Shit vad tiden går fort nu, vill trycka på slow motion-knappen så att jag kan hinna med att tänka. Men det är full fart mot helgen som Gert Fylking brukar säga och det är väl skönt. Vara hemma hos mamma och pappa, försöka plugga.

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0