Och så var det höst...

Jag skrev detta: 2009-09-30 Klockan: 20:58:42
Underbara hösten har kommit till Sverige. Till skillnad från andra så har jag helt enkelt börjat acceptera årstiderna och se det vackra i dem. För det finns inte så mycket man kan göra åt dem när det väl kommer till kritan. Men nu är det höst. Det är riktigt mörkt vid åtta, nollgradigt på morgonen och löv på gatorna. Härligt!

Det som jag skulle vilja se som negativt är väl då att det ofta slår om så fort mellan årstiderna att man inte kan använda speciellt mycket höst- och vårjackor. Så det är konstigt att man ändå köper dem. Men imorgon tänkte jag att jag ska gå upp på vinden och hämta ner min pälsväst. Mysigt och varmt. Sen blir det väl vinterjacka så småningom men skinnjackan duger gott fram till december.

Men eftersom det nu är så mörkt på kvällarna så funderar jag lite på om det inte är dags att ställa tillbaka klockan snart? Jag har ett bra tips för att komma ihåg när man ställer tillbaka och fram klockan. Tänk såhär: på våren tar man fram utemöblerna, och på hösten ställer man tillbaka dem i förrådet. Enkelt va?

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0