Och så var helgen slut...

Jag skrev detta: 2009-09-06 Klockan: 21:59:12

Sitter här och försöker ge mina sista krafter åt att skriva ett litet inlägg. Med tanke på att jag bloggade ganska frekvent i början av veckan så har jag lite dåligt samvete för helgens uppehåll, men jag har haft fullt upp. I fredags hade jag och Max en mysig kväll med middag och allt, blev riktigt lyckat. Sen tog vi sovmorgon, åt frukost och åkte till A6 för att göra ärenden. Sen kom Oliver och Simon, senare droppade också Jocke in. Jag bakade muffins och kärleksmums som Max nu har tagit med sig till Göteborg så dom kan få lite socker i sig när de sliter :) Muffinsarna blev riktigt lyckade, har aldrig gjort dem innan och jag fick en muffinsformsplåt och nya söta muffinsformar så det blev fint. Inga hårda halvt misslyckade muffins utrunna ur formen mer. :) 

                                     

                        Bilderna har jag inte tagit själv eftersom jag glömde bort 
                        att fota mina mästerverk. Recepten finns på recept.nu :)


När vi hade fikat och så började killarna att dricka (inte ovanligt en lördag vid tre) men jag avstod. Någon var tvungen att köra in till stan så vi kunde se på bio sen och jag anmälde mig frivilligt. Med tanke på att vi inte hade ätit något vettigt på hela dagen, förutom frukosten, så kände jag att jag inte skulle må dåligt hela söndagen. Vi åkte in till stan och såg på Inglorious Basterds som var riktigt bra, även om jag aldrig har sett en film av denne kända regissör vid namn QUENTIN TARANTINO. Konstigt nog sprang jag på Åland och hennes familj på bion, vilket var oväntat med mycket trevligt :)

                                 

Idag har Max varit bakis och jag har varit supertrött. Först såg killarna och jag på (för andra gången denna helgen) Confessions of a shopaholic. En riktigt rolig men ganska överdriven film. Men jag kommer antagligen att kolla på den en gång till innan jag måste lämna tillbaka den på fredag :) När vi hade ätit frukost och killarna hade åkt så slappade vi bara hela dagen. Jag kollade på tv och läste lite Stieg Larsson. Har hunnit 220 sidor nu så det börjar bli spännande :) 

                                                        

Nu har jag gråtit floder eftersom Max precis åkte till Göteborg. Trots att jag vet att vi ses snart så är det ändå jättejobbigt när han lämnar mig. Nu väntar tandborsten och sängen.


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0