Sigges säsongsavslutning...

Jag skrev detta: 2009-09-26 Klockan: 12:42:04
Idag är det dags för Sigges säsongsavslutning utanför Gislaved. Sigges loge som det heter är ett dansställe mitt ute i skogen dit många (speciellt runt 18) åker och blir fulla på lördagar sommartid. Det är ett lantligt inpirerat ställe med fyra(?) dansgolv, trubadur, barer, black-jack, dansband. En massa knasigt kul med andra ord. Jag är inte ett jättestort fan av Sigges loge och jag har nog inte varit där mer än sju gånger. Men idag är det dags, efter två års uppehåll. Förra gången jag var där så hade jag druckit aldeles för mycket och ville bara åka hem så fort vi kom dit, vilket var sjukt taskigt mot Max som hade sett fram emot den kvällen. Men när man är för full så tänker (i alla fall inte jag) på andra.

Förfest blir det först hos Jimmie (tror jag) och sen blir det buss till Logen. Som vanligt på säsongsavslutningar så är det Björn Rosenström som är där och det innebär sjukt mycket folk. Det sura är att det är sååå dyrt att gå in, 200 kronor kostar det. Men förhoppningsvis kan Max pappa fixa vip-biljett till oss så vi kommer in gratis, har ju funkat förr. Jag måste erkänna att jag är lite nervös inför ikväll, eftersom det kommer vara många gamla kompisar där och det känns konstigt att träffas igen. Samtidigt känns det som att när man åker hem på sånna saker så är det som att man måste bevisa något för andra, att man har utvecklats och lyckats sen man såg sist? Någon mer som känner så? Hur som helst så ska jag i alla fall släppa loss ikväll och ha kul, och dricka LAGOM.

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0