Utan ljuddämpare genom Småland...

Jag skrev detta: 2009-09-14 Klockan: 17:29:45

Vid tre idag åkte jag upp till Jönköping igen. Innan dess packade jag bilen och märkte att mitt avgasrör såg mycket snett ut. Jag tryckte på det lite och hela ljuddämparen lossnade. Skiten hade rostat sönder. Jag fick lite panik och ringde pappa men vi får helt enkelt laga den nästa helg. Tills dess så får jag hoppas att inte allt för många stör sig på mitt höga ljud och att inte polisen stoppar mig :S Jag har varit smärre deprimerad en kort tid över att jag inte har någon stereo i min bil och jag tänker verkligen inte köpa en. Min förhoppning har väl varit att pappa ska köpa någon bil där han inte behöver stereon och så kan jag ta den. Men än så länge har inte detta inträffat. Men eftersom jag har upptäckt en applikation på min mobil som heter FM-radio så har jag använt det så länge. Jag har i många år funderat över vem som egentligen skulle behöva radio i mobilen, men eftersom jag nu inte har något minneskort och slutade ladda ner för 1,5 år sedan så förstår jag användningsområdet. Speciellt nu när jag ingen stereo har. Så nu har jag varit lycklig några veckor över att jag faktiskt har en mobil med radio i. :)

Jag har precis suttit och betalat en massa räkningar som kommer hela tiden till mig. Jag förstår inte hur mycket pengar det går åt på en månad. Och jag har dessutom haft panik över hur fort mina pengar från i sommar har försvunnit. Så idag tog jag beslutet att jag ska ansöka om 10 veckors lån från csn. Det är en liten tröst för mig att jag i alla fall har avstått från 10 veckor av detta halvåret. Men när man har pengar så flyger de iväg. Har kommit så många oväntade utgifter dessa två månader att det inte skulle finnas några möjligheter att jag skulle klara mig på de pengar som är kvar. Samtidigt känner jag att jag måste försöka leva lite nu när jag pluggar 150 % och kanske unna mig något ibland. Till exempel så vill jag verkligen gå på två filmer som har premiär denna veckan och som jag har suktat efter en längre tid.

          


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0