Vill vara som alla andra? Eller inte?

Jag skrev detta: 2009-09-03 Klockan: 14:02:42
En sak som jag har funderat över sen jag skaffade min blogg för över två år sedan och som jag har funderat på redan när jag hade min första blogg är följande saker:

- Å gud vilken snygg layout, önskar jag hade en sån.
- Oj, vilka bra bilder, hon ser nästan ut som en fotomodell på dom korten, jag vill också ha sånna bilder.
- Shit vad det verkar som att hon har ett intressant liv, massor av kompisar och hittar på saker hela tiden.
- Vad många som är inne på hennes blogg hela tiden och läser, hon måste vara väldigt populär.

Men sen tänker jag såhär:

- Jag har inte tiden att hålla på och skriva blogginlägg fem gånger om dagen.
- Jag har inte orken att alltid se bra ut på kort, tar för mycket energi och vem bryr sig.
- Jag har inte någon lust att skriva meningslösa saker som: idag köpte jag en ny mascara.
- Jag har inte gjort speciellt mycket reklam för min blogg och med tanke på att var och varannan person skriver nu för tiden så har väl ingen tid att kolla in alla andra?

Och sådär håller jag på från dag till dag. Alltså mitt mål är väl egentligen och kanske i alla fall få fem trogna läsare till min blogg eftersom då kanske det skulle kännas mer meningsfullt att skriva. Men samtidigt så är det egentligen bara för min egen skull så att jag ska ha någon slags dagbok, eller dokumentation över mitt liv som jag kan se tillbaka på. Jag har också en strävan att jag vill ha en mycket snyggare blogg som verkligen är mer personlig och jag. Trots att jag har gått webbdesign och grejat i photoshop så orkar jag verkligen inte sitta flera timmar för att göra en board som efter en vecka är tråkig.

Samtidigt vill jag att det ska synas att jag bryr mig och anstränger mig för att det ska se bra ut, men när man inte gör något fullt ut så kan man likaväl strunta i det tror jag. Det kommer ändå falla platt i slutändan? Foton vill jag ta mer, men nu när jag inte vill lägga pengar på att köpa en digitalkamera så får jag nöja mig med mobilen som inte tar speciellt snygga foton. Sen orkar inte jag vara så självupptagen att jag tar kort på allt jag gör. Men hur jag än vrider och vänder på det så kommer jag aldrig fram till vad jag vill egentligen. Inte ofta jag är med om det. Någon som känner samma?

Kommentarer :)
Postat av: Kusin L

Jag är trogen läsare.. bara jag får internet i mitt lilla hus=)

kramar

2009-09-03 @ 23:03:02

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0