Segt men jag börjar se resultat

Jag skrev detta: 2010-02-02 Klockan: 18:59:40
Jag är inne på vecka tre av min träning och det går segt. Att sitta kvar i soffan på kvällen är ett lätt val men jag drar mig själv ner till friskis och går nöjt hem efteråt. Första veckan gjorde jag fem pass, andra gjorde jag fyra. Men denna veckan ska jag göra fem som jag har bestämt mig för att göra åtminstone de första tre månaderna. Sen kanske jag kan minska ner till tre när jag har kommit i form men då är det lätt att det blir två istället så det är bra att träna ofta för mig så att jag inte tappar gnistan.

Jag använder mina nya träningskläder flitigt och jag trivs jättebra i dem. Det är så skönt att man snabbt känner att man förändras i kroppen när man börjar träna. Låren och rumpan börjar få muskler och mina biseps börjar se ut som de brukar igen. På semestern i sommar kommer jag att vara vältränad om jag bara håller uppe takten. Imorgon och på torsdag ska jag vara ledig så då hinner jag med att träna på förmiddagen för annars är det så sjukt mycket folk. Gympapassen är roliga men inte när man inte kan ta ut sina rörelser för att man är rädd att slå till någon bredvid.

Imorgon ska vi göra matlådor vilket vi har varit väldigt slöa med de här första veckorna. Då är det GI som gäller för nu måste jag sätta igång med maten också om det ska hända något med magen. Men jag ska prova att baka ett bröd som jag fick receptet på för jättelängesen. Börjar bli riktigt bra på att baka bröd nu så snart är det dags att ta an min nya utmaning, surdegsbröd. Max familj vill gärna köpa det av mig också så det hade betytt lite mer pengar i spargrisen. Men det tar så fruktansvärt lång tid. Efter fyra dagar har brödet jäst klart så man får hoppas att det är gott då. Kanske är något för nästa veckas självstudiedagar?

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0