Super size me

Jag skrev detta: 2010-02-04 Klockan: 08:35:45
Igår såg jag filmen/dokumentären "Super size me" för andra gången. Jag kunde knappt titta eftersom man mår så sjukt illa av att se vad han gör med sin kropp. Alltså det är en kille i USA som har jättebra hälsa och han ska under en månad äta BARA på McDonalds. Frukost, lunch och middag i mängder av fett och socker. Efter den tredje dagen så spyr han efter att han har ätit men sen slutar han äcklas av maten och börjar få ont i huvudet och må sjukt dåligt när han inte får trycka i sig en hamburgare. Doktorerna häpnas av hans förhöjda levervärden och försämrade hälsa. Om du inte har sett den så tycker jag att du ska kolla in den. Jag hoppas att det gav några i USA en liten "wake-up-call". Snabbmat är snuskigt!

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0