En mysig helg...

Jag skrev detta: 2010-01-18 Klockan: 00:00:49

Helgen har varit riktigt skön. I fredags åkte jag till Jonna på kvällen. Vi köpte pizza och såg på två filmer, Juno & The breakup. Juno hade jag inte sett så det var spännande. Helt okej film, men det som gjorde den speciell var huvudkaraktären. Så himla skön tjej. Det var trevligt att bara slappa och sitta och snacka.



I lördags gjorde jag en helgfrukost åt mig själv med mitt hembakade bröd och egengjorda musli. Självklart var nyhetsmorgon på tvn. Sitter hemma och är förtvivlad över situationen på Haiti men det finns ju ingenting som jag kan göra mer än att skänka pengar, men när jag studerar så känner jag att jag överlämnar det till de som har jobb och faktiskt TJÄNAR pengar.



Sen åkte jag till Gislaved för att göra Max sällskap när han satt tentavakt. Eftersom hans morfar fyllde år så åkte vi dit för att äta middag :) När vi kom tillbaka till Jönköping så hyrde vi en film som heter "The children". Den var inte speciellt bra, det hade kunnat vara det för att det fanns vissa kvaliteter i den. Men allt för mycket var kasst. Men så var den gjord i England också och när det inte är Hollywoodfilm så är det helt enkelt inte lika bra (tyvärr).



Idag har jag och Max haft sovmorgon. Sedan bakade jag bröd som jag gjorde goda mackor av med latte till. Efter att ha slappat igenom hela förmiddagen så gick vi ner till Friskis (jag dum nog utan mössa och Max utan vantar, men båda var duktiga och hade vinterkängorna på oss). Vi köpte gym- och gruppträningskort för ett halvår. Nu är det verkligen dags. Jag har både tagit mina mått och före-bilder för att jag verkligen ska kunna se resultaten. Men jag ska inte mäta mig förrän om tre månader, annars kommer det antagligen inte märkas någon skillnad.



På eftermiddagen bowlade jag och Max. Till bådas förvåning så var vi fruktansvärt lika och han van med ynka 15 poäng över mig. Så det blir till att spela fler gånger framöver. Vi hämtade upp Jonna och jag fixade lite "Kajsa Warg" vilket inte Max eller Jonna visste vad det var. Men det är helt enkelt rester. Jag och Jonna gjorde en choklad-efterrätt som var supergod men mäktig. Sen såg vi "Johan Falk" på tv och nu är det dags för sängen.


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0