Sick and tired

Jag skrev detta: 2010-01-30 Klockan: 09:51:05

Jag känner bara att jag behöver skriva av mig efter igår kväll då jag blev så fruktansvärt irriterad. Det är ju så att min kära pojkvän Max har många kära kompisar som vill sova hos oss varje helg eftersom de själva inte bor i Jönköping. Och självklart så har de fått det. Men nu känner jag att jag måste sätta ner en fot. För jag är sjukt trött på att få mina helger störda av Max kompisar. Han får jättegärna hitta på saker med sina vänner och jag vill gärna vara med ibland också. Men jag vill inte att vår lilla etta som är för trång för mig och Max ska vara det hotell som det faktiskt har varit den senaste tiden.

Innan jul så bestämde jag mig för att jag inte skulle låna ut några sängkläder och att det skulle vara städat när de har varit här. Och så är det. När jag kommer hem så är det städat och inga sängkläder har användts. Men de har istället sovit med mina duntäcken och kuddar till soffan utan påslakan på och jag kan inte säga att det är annat än äckligt. Orsaken till att man använder påslakan är för att inte smutsa ner täcken och kuddar innuti dem. Så nu känner jag att jag istället måste tvätta täcken och kuddar vilket är ännu jobbigare. Och trots att jag tjatar om att alla måste ta med sig sovsäck så har ingen med sig det och jag måste låna ut min sovsäck. Suck.

Det är ju också så att man inte har speciellt gott ställt när man är student och då behöver man inte folk som går och äter upp våra mackor och annat. Även om inte detta händer så ofta så blir det ofta med tanke på att de är här nästan varje helg. När vi tjejer träffas så ger vi varandra pengar för mat men detta fenomen har antagligen inte killar kommit på än.

Igår så tänkte jag att jag skulle komma hem och dricka lite vin efter after work som vi var på och bara ta det lugnt framför tvn. Men då hade givetvis Max tagit med sig en kompis hem. Och jag kände att jag kan inte sitta hemma med de hela tiden så jag stannade kvar med Jonna och Åland, och det var verkligen jättemysigt. Men det var inte det jag hade tänkt mig. Jag tänkte att jag skulle få komma hem till min lägenhet, titta på tv och gå och lägga mig när jag ville. Istället satt jag hos Jonna till klockan 12, blev hämtad, borstade tänderna och fick ligga med en sån där ögonbindel och hålla för öronen och försöka sova (även fast jag visste hur meningslöst det var när det sitter två killar och spelar tvspel mitt i natten i samma rum).

Men det är ändå inte sängkläderna, maten och bristen på sömn som stör mig mest. Det som stör mig mest är att jag vill inte känna att jag måste lämna min egen lägenhet på helgen, då jag helst av allt vill vara i min lägenhet och mysa, för att åka till någon annan och sova där för att jag inte ska tränga mig på hos mig själv. Den enda gången som jag har någon som sover över här är när min syster kommer kanske en natt varannan månad. Max kompisar är här om inte en så två nätter på helgen och en natt på veckodagen bara för att det är en smidig lösning för dem. Men guess what, detta är inget hotell. 

Jag vill kunna sitta i mina mjukisbyxor och dega framför tvn en hel helg utan att bli störd av någon och om någon skulle störa mig så skulle det vara bara Max. Jag vill kunna gå upp och äta frukost när jag vill och se på nyhetsmorgon. Jag vill kunna plugga, sitta vid datorn och allt annat utan att känna att jag hela tiden stör de andra som sover. Jag säger de eftersom det oftast inte är en person som sover här utan två eller tre killar. Jag känner mig ivägen i min egen lägenhet och jag vill inte ha det så. Inatt ska jag sova hos Jonna för att inte behöva sova hemma med tre killar. Men efter denna helgen så är det fan stopp. Och jag menar det. Jag orkar inte ha folk som sover här hela tiden. Ska ni festa så får ni se till så att någon är nykter och kan köra hem, eller så får väl Max åka till er istället. Även om alla är singlar så är inte Max det och då ska inte denna lägenheten som på papprena är MIN användas av andra än mig själv. Speciellt så ska den inte användas som en ungkarlslya för tvspelande och festande killar varje helg. Nu har jag sagt mitt och nu är det stopp!

MIN LÄGENHET ÄR INTE LÄNGRE ETT HOTELL! 


Kommentarer :)
Postat av: Jonna

skitbra lovisa!

2010-01-30 @ 11:26:36
URL: http://jjoonnaaa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Right!

Sätt ner foten.

Slå näven i bordet.

2010-01-30 @ 12:31:10
URL: http://fridajohanna.webblogg.se/

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0