Snart är det dags för en ny kurs...

Jag skrev detta: 2010-01-13 Klockan: 11:33:45
Nu börjar jag snart Lärande 2 som det heter och jag surfar runt nyfiket på internet för att försöka hitta kurslitteratur och schema. Har länge varit smått irriterad över att scheman för vårterminen inte har kommit upp på nätet än. Men nu har högskolan i alla fall skrivit ett meddelande om att de håller på att byta program för scheman så det är därför det krånglar. Men jag känner ändå att man borde ha tillgång till första veckan av kursen i alla fall. Hoppas att det kommer upp snart.

Kursen kommer i alla fall innehålla specialpedagogik, kulturmöten och globala miljöfrågor. Jag tycker att det ska bli väldigt intressant och jag har höga förhoppningar om kursen trots att alla jag har pratat med tycker att kursen är supertråkig. Kurslitteraturlistan är uppdaterad nu i alla fall och summan för hela terminen blir 1800 kr vilket inte är jättedyrt. Har visserligen hittat begagnade böcker vilket gör att jag får ner priset 450 kr men samtidigt kommer krångliga överföringar och porto till, och då ser jag inte att det är värt pengarna. Kanske kan jag hitta begagnat i skolan på anslagstavlorna? Är väldigt sugen på att köpa all litteratur nu på en gång. Är så underbart när man får hem ett stort paket med nya böcker som ska få mig att förstå världen på ett lite annorlunda sätt än vad jag har gjort innan.

Just nu kämpar jag med att hålla fokus på denna kursen som snart är slut äntligen. Det är inte att det är tråkigt, men jag börjar bli lite trött på hela grejen nu. Jag vill byta grupper, lärare, kurslitteratur och sådär. Förnyelse.

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0