Potatismos i juletid

Jag skrev detta: 2008-12-09 Klockan: 20:28:16
Tisdag 2008-12-09
Lovisa Davidsson


Idag var det segt att gå upp men you've got to do what you've got to do. Föreläsning först om betygssystem, tills vi blev otroligt shockade och rädda eftersom en tjej i raden framför mig och Elinor helt plötsligt skrek till och svimmade. Och efter att två andra hade försökt leda ut henne och ta henne till sjuksköterskan så skrek hon till utanför igen och hade svimmat. Så vår föreläsare sprang ut tillsammans med några andra och sedan satt vi bara där. Men eftersom tiden för föreläsningen var slut så gick vi på rast. Drack glögg från lärarförbundet och åt pepparkaka. Sedan var det dags för mer fakta från Egidius boken som är boooring. Men när föreläsningen var slut började jag få huvudvärk och beslutade mig för att jag skulle gå hem och vila upp mig så att jag orkar morgondagen så jag var inte med på diskussionen på eftermiddagen.

Jag gjorde köttfärssås som blev helt okej till middag och sedan gick jag igenom barn- och ungdomslitteraturen en gång till men jag har inte börjat skriva än. Jag hade ju fortfarande Jonas Gardells Ett ufo gör entré som är superbra men eftersom jag hade ont om tid så kollade jag i min svenska B mapp från gymnasiet och till min lycka så hade noggranna Lovisa gjort en sammanfattning av halva boken på 2,5 A4 så jag behövde alltså bara läsa den och sedan halva boken. :) Men jag hade gärna läst den och de andra två om Juha hur många gånger som helst. Han är verkligen en av mina favoritförfattare, och jag har inte läst så mycke böcker i mitt liv som jag skulle önska att jag hade gjort. Eftersom jag har tillägnat mitt liv till tvn.

Halv sju kom jag på att jag var tvungen att äta kvällsmat så jag gjorde, GJORDE, potatismos och stekte några köttbullar. Första gången jag gjorde potatismos i hela mitt liv och jag måste medge att jag är duktig. Mums. Så nu är jag mätt och trött. Men jag ska se på äntligen hemma och kanske läsa något i en Gardell-bok som jag köpte för ett tag sen men aldrig har kollat i. Imorgon är det dags för bild hela dagen men sen är det dags att skriva inlämningsuppgiften eftersom jag har redovisningen på torsdag. Men jag tror faktiskt att jag jobbar bäst under press, även om jag jobbar bra när jag ligger långt före tidsschemat också. Well, well.


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0