Det är dags för fredagsmys...

Jag skrev detta: 2009-10-16 Klockan: 09:44:38
Idag har jag självstudiedag vilket är jätteskönt. Har tvättid hela förmiddagen så jag håller på med andra omgången nu i tvättstugan, samtidigt som jag kämpar mig vidare i Papa Goirot. Nu ska jag åka ner till affären och handla hem allting inför helgen som vi behöver. Krävs åtminstånde två "storhandlingar" i veckan hos mig och pengarna bara rinner iväg när det gäller maten. Ska köpa lite blommor och vin också så att det blir extra mysigt ikväll när Max kommer hem. :)

Idag ska jag göra en maträtt som jag inte har varken smakat eller gjort innan. Hittade den i buffé-tidningen som jag får ibland från ICA. Vilket är en tidning som jag vanligtvis bara bläddrar igenom och fastnar egentligen inte för något av recepten även om allting låter gott. Men ikväll ska jag göra en lax-gryta kan man säga med vitt vin, koriander, curry.. och sen ska det vara en slags strössel till med pumpafrön och kokos. Låter jättemysko men jag tror att det kommer bli väldigt gott.

Men jag får väl räkna med att stå i köket i en och en halv timma. För konstigt nog är det så att även om det står i recepten att det ska ta 40 minuter att laga något, så tar det ändå 90 minuter för mig att göra det. Måste träna upp mina cookingskills lite kanske? Hoppas bara att tiden i köket är värd maten som lagas. Jag får väl se, och om det är en höjdare så lägger jag upp receptet här sen :)

Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0