Secondhandfynd ...

Jag skrev detta: 2009-09-24 Klockan: 19:00:37



Jag håller på med ett broderi som jag köpte på marknaden förra lördagen för halva priset alltså 129 kr. Jättebilligt med tanke på att de brukar ligga på 200-300 kronor. Smådyrt och det är därför jag inte broderar så ofta. Men nu blir det andra bullar! Håller på med en julbonad som jag (om jag hinner klart) ska ge till mamma i julklapp. Efter att jag var och lånade böcker på biblioteket så åkte jag förbi secondhandbutiken i Huskvarna. Eller rättare sagt en av tre. Gick runt där ett tag och sedan hittade jag ett jättefynd! I en hylla som jag inte lagt märke till innan hittade jag en massa broderier. Vissa var lite gjorda på och jag vågade inte lita på att personen i fråga hade gjort rätt så jag köpte inte dem. Men jag köpte tre andra set. Är så sugen på att börja nu :)

Jag vet att jag inte kan göra så mycket med det jag gör, eftersom jag inte kan hänga upp en massa broderade tavlor i lägenheten. Det skulle vara fruktansvärt fult och nej, det vill jag inte. Men jag köpte bara en bonad, sen köpte jag två dukar. Dom tänkte jag faktiskt att jag skulle kunna ha när vi flyttar ut till vårt lantliga hus, då passar de väldigt bra in :) (Ja, jag planerar i förväg) Men oavsett om jag kan använda dem så är det ju inte det jag broderar för. Jag tycker bara att det är en skön avkoppling som jag kan göra när jag kollar på tv. Känner mig mycket mer effektiv då :)


Kommentarer :)

Kommentera gärna ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Det viktigaste av allt, Kommentar:


Trackback
RSS 2.0